چرایی حضور تنها یک ورزشکار فارس در اردوی تیم ملی وزنه‌برداری

شیراز-ایرنا- سرمربی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان، ۱۸ وزنه بردار را به اردوی جدید تیم ملی دعوت کرده است و اینکه چرا از استان فارس که همیشه تعداد بیشتری وزنه بردار در تیم ملی داشت، تنها یک ورزشکار دعوت شده جای پرسش دارد که رییس هیات وزنه برداری فارس پاسخ داد.

به گزارش خبرنگارایرنا، شهرستان نی ریز و به ویژه مرودشت از دیرباز تاکنون مهد استعدادهای وزنه بردارانی بوده است که درعرصه های آسیایی افتخار کسب کرده اند هر چند هنوز این استان در رده بزرگسالان در سطح جهانی و المپیک مدال در کارنامه ندارد که این امر نیز جای سوال دارد.

شهرستان مرودشت قطب وزنه برداری کشور

شهرستان مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز از دیرباز تاکنون یکی از قطب های وزنه برداری در کشور و استان فارس محسوب می شود که ملی پوشان زیادی را در این رشته سخت که به عنوان پولاد سرد شهرت دارد همواره مطرح کرده است.

عباس نجاتی، داریوش نجاتی، لهراسب بهروزی، حسن عمادی، سجاد بهروزی، جابر بهروزی، میلاد اورنگی، حمیدرضا زارع ، میثم زارع ، محمدرضا زارعی پولاد مردان این شهرستان هستند که افتخارات بزرگی را در عرصه مسابقات آسیایی، جهانی و کشور به ارمغان آوردند.

از قهرمانی آسیا و ورود به المیپک تا نشستن بر روی ویلچر

چرایی حضور تنها یک ورزشکار فارس در اردوی تیم ملی وزنه‌برداری
عباس نجاتی بر روی ویلچر

عباس نجاتی این پولاد مرد مرودشتی را باید بدشانس ترین ورزشکار جهان نامید چرا که در اوج و در حالی که سهمیه ورود به المپیک بارسلون را در دست داشت پولاد سرد امانش را نداد و با آرزوهای بسیاری که داشت، زیر وزنه ماند و با قطع نخاع بر روی ویلچر نشست.

عباس تا قبل از اینکه ویلچر نشین شود مدال طلای جوانان آسیا، نقره و ۲ نشان برنز بزرگسالان آسیا را در کارنامه داشت و امید بسیاری زیادی در چهارمین دوره حضورش در سال ۱۳۷۱ در مسابقات آسیایی داشت تا با کسب مدال طلا گام به مسابقات جهانی بگذارد اما پایانی دردناک به همراه داشت.

از مرتضی رضاییان تا پوریا اکبری از شهرستان نی ریز

چرایی حضور تنها یک ورزشکار فارس در اردوی تیم ملی وزنه‌برداری
مرتضی رضائیان مربی تیم ملی نوجوانان و دارنده چند مدال آسیایی

پوریا اکبری متولد ۱۳۷۹ تنها وزنه بردار اهل شهرستان نی ریز از توابع استان فارس است که به اردوی جدید تیم ملی دعوت شده است و می خواهد جا پای همشهریش مرتضی رضاییان که الگوی اوست بگذارد که سابقه سه دوره حضور در رقابتهای جهانی جوانان و بزرگسالان را دارد و ۲ مدال نقره بازیهای آسیایی ۲۰۱۰ و قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد و هم اینک هم به عنوان مربی تیم ملی نوجوانان مشغول به کار است.

وضعیت وزنه برداری فارس در رده بزرگسالان رضایت بخش نیست

اما رییس هیات وزنه برداری فارس با بیان اینکه انتظار داشتیم نفرات بیشتری با توجه به ظرفیت این رشته در فارس دعوت شوند، گفت: وضعیت وزنه برداری این استان در رده بزرگسالان و در بخش آقایان رضایت بخش نیست.

آرش حبیبی ادامه داد: جابر بهروزی که سابقه تیم ملی دارد و اهل مرودشت است در لیگ برتر بزرگسالان به مقام نخست دست یافت و اینکه چرا دعوت نشده است قطعا کادر فنی جدید تیم ملی با قهرمانان در ارتباط خواهند بود، ممکن است در این اردو نباشد اما یکی از امیدهای ما برای حضور در بازی های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو چین است.

وی اضافه کرد: همچنین محمد زارعی که سابقه تیم ملی دارد و اهل مرودشت است هم می توانست در این اردو باشد اما پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم با توجه به ظرفیت خوب این استان در رشته وزنه برداری، افراد بیشتری دراردوی های بعدی تیم ملی حضور یابند.

چرایی حضور تنها یک ورزشکار فارس در اردوی تیم ملی وزنه‌برداری
آرش حبیبی رییس هیات وزنه برداری فارس

برنامه ریزی روی پایه ها

رییس هیات وزنه برداری استان فارس گفت: برنامه ریزی خوبی روی یایه ها به ویژه رده سنی نوجوانان و جوانان انجام داده ایم و امید زیادی به آینده آنها در رده بزرگسالان داریم چرا که هم اینک در اردوی تیم ملی نوجوانان ۶ ورزشکار و در اردوی تیم جوانان هم سه وزنه بردار داریم که در آینده می توانند جا پای قهرمانانی همچون عباس نجاتی، جابر بهروزی، محمد زارعی، سجاد بهروزی و مرتضی رضاییان بگذارند.

به گزارش ایرنا، اردوی جدید تیم ملی از هفتم فروردین ماه ۱۴۰۲ در تهران آغاز می شود.

تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان ایران خود را برای حضور در مسابقات آسیایی جیجنو کره جنوبی که ۱۳ اردیبشهت ماه سال آینده برگزار می شود، آماده می کند و سپس تیم ملی در بازیهای آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو چین حضور خواهد یافت.

نفرات دعوت شده به تیم ملی

علی داودی، آیت شریفی، علیرضا یوسفی، علی هاشمی، مهدی کرمی، امیر عزیزی، سهراب مرادی، رضا دهدار، رضا بیرالوند، کیانوش رستمی، ایوب موسوی، مصطفی جوادی، حسین سلطانی، حافظ قشقایی، علیرضا اسفندیاری، علیرضا معینی، مسعود ممیوند و پوریا اکبری، نفرات دعوت شده به اردوی جدید تیم ملی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha