طباطبایی: افتخارات کاراته شخصی نیست/ خانواده بزرگ نیاز به همدلی دارد

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون کاراته با بیان اینکه هر خانواده بزرگی نیاز به همدلی دارد، گفت: افتخارات این رشته شخصی نیست و به همه تعلق دارد. تلاش ما این است که به موفقیت‌های متعددی برسیم و این مهم نیاز به همدلی دارد.

سیدحسن طباطبایی که در اواخر سال ۱۴۰۱ برای دومین دوره متوالی به‌عنوان رئیس فدراسیون کاراته منصوب شد در گفت‌وگو با ایرنا به تشریح عملکرد این رشته در چهار سال گذشته و برنامه‌هایش در دوره جدید ریاست خود پرداخت که شرح آنرا در زیر می‌خوانید:

در روزهای پایانی سال مجمع فدراسیون پس از کش‌وقوس‌های فراوان برگزار شد. چرا برگزاری طول کشید؟

هر انتخاباتی نیازمند زمان است و ضوابط و قوانینی دارد که باید پروسه آن سپری شود. در نهایت مجمع برگزار شد و از اعضای مجمع ممنون هستم که دوباره به من اعتماد کردند.

تنی چند از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون مثل نواب رئیس و نماینده استان‌ها نیز مشخص نشدند. علت خاصی داشت؟

طباطبایی: افتخارات کاراته شخصی نیست/ خانواده بزرگ نیاز به همدلی دارد

از ریاست مجمع درخواست کردم اجازه دهد تا نواب رئیس را در مجمع بعدی که پس از ماه مبارک رمضان و اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، معرفی کنم. برای نماینده هیئت استان‌ها نیز یک نفر که تایید نهایی شده بود به احترام سایرین، انصراف داد تا استعلام نهایی دیگر نامزدها اعلام شود و پس از آن در مجمع اردیبهشت ماه رای‌گیری کنیم تا تکلیف نهایی تمامی دوستان مشخص شده باشد.

قبل از انتخابات حرف و حدیث‌های زیادی ایجاد شد. دلیل آن چه بود؟

شخصا سعی کردم هیچ صحبت و مصاحبه‌ای در فاصله چند روز تا مجمع نداشته باشم. این مسائل در همه مجامع فدراسیون‌ها وجود دارد و مختص کاراته نیست. ولی من صحبتی با سایر نامزدها و خانواده بزرگ کاراته دارم.

چه صحبتی؟

مجمع تمام شد و اکنون کاراته مهمترین مساله است و نباید مسائل شخصی دیده شود. از سایر بزرگانی که نامزد بوده‌اند و از اساتید کاراته می‌خواهم که کمک کنند. درهای فدراسیون به روی همه باز است. افتخار کاراته برای همه خواهد بود. باید کنار هم باشیم تا این رشته کهن را به جایگاه اصلی‌اش برسانیم.

در دوره نخست ریاست شما نتایج کمی فراز و نشیب داشت.

ببینید به دلیل کرونا خیلی از برنامه‌ها بهم ریخت و به دلیل برخی مسائل نتوانستیم تیم‌های پایه را برای مدتی به مسابقات اعزام کنیم که البته آینده‌سازان کاراته ما در ادامه به رویدادهای آسیایی و جهانی اعزام شدند. در هر رشته‌ای فراز و نشیب وجود دارد. ما در المپیک به مدال طلا رسیدیم در مسابقات مختلف جهانی و آسیایی به مدال‌های متعدد و خوبی دست یافتیم. قبول دارم در برخی رویدادها، توقعات برآورده نشد اما حتما تلاشمان مرتفع کردن نقاط ضعف خواهد بود.

در سال جدید نیز چند مسابقه مهم در پیش است. چه برنامه‌ای برای حضور قدرتمند در این مسابقات دارید؟

طباطبایی: افتخارات کاراته شخصی نیست/ خانواده بزرگ نیاز به همدلی دارد

بله دقیقا. قهرمانی جهان، بازی‌های آسیایی، قهرمانی آسیا و مسابقات رده‌های سنی را داریم. این حجم از مسابقات در کنار مسابقات داخلی، نیاز به تلاش فراوان دارد. علاوه بر آن باید بودجه کافی داشته باشیم. تمام تلاشمان این است در رویدادهای مختلف بازهم توان کاراته ایران را اثبات کنیم.

حجم بالای سبک‌ها و جمعیت کاراته می‌تواند از فرصت به تهدید تبدیل شود. این مساله را قبول دارید؟

ببینید کاراته خانواده بزرگی دارد. همواره در بازی‌های آسیایی و میادین بزرگ، برای ورزش ایران افتخارآفرینی کرده است. بعد از فوتبال، بیشترین جمعیت ساماندهی شده در بخش مردان را داریم. در بانوان نیز ما بیشترین جمعیت ورزشکار ساماندهی شده و همچنین ۳۰ هزار داور و ۸ هزار باشگاه در کشور داریم. وقتی جامعه وسیع است، تنوع افکار و صحبت‌ها و رویکردها وجود دارد. فکر می‌کنم برای جامعه بزرگی مثل کاراته این یک ظرفیت و پتانسیل قوی است و امیدوارم با همدلی و رفاقت از همین امروز گام بزرگی را برای توسعه و رشد این رشته و آقایی آن در جهان ایجاد کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha