۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۴۹
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 85058614
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: مطالبات چای‌کاران گیلانی تا پایان سال پرداخت می شود

رشت - ایرنا- استاندار گیلان با اشاره به مطالبات چای‌کاران به مکاتبه خود با معاون اول رئیس جمهوری در این رابطه اشاره کرد و گفت: ۸۰ میلیارد تومان باقیمانده مطالبات چای‌کاران تا قبل از عید نوروز پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی عصر چهارشنبه در جلسه با فرمانداران، شهرداران و بخشداران استان افزود: با تلاش انجام شده، چای‌کاران مطالبات خود را تا قبل از عید نوروز دریافت خواهند کرد که این امر موجب رونق بازار هم خواهد شد.

گیلان از ابتدای امسال تا ۲۲ اسفندماه پذیرای ۸۶ میلیون گردشگر بود

وی در بخش دیگری از سخنانش از ورود ۸۶ میلیون گردشگر از ابتدای امسال تا بیست و دوم اسفندماه جاری خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تا کنون به اندازه جمعیت کشور گردشگر وارد استان شده که این امر بیانگر آن‌است که باید زیر ساخت ها و آمادگی لازم برای پذیرایی مهمانان نوروزی به طور کامل باید مهیا شده باشد.

عباسی با بیان اینکه از تعداد ۸۶ میلیون گردشگر، ۷۷ میلیون نفر در استان اقامت داشتند بر لزوم آمادگی خدمات به مسافران تاکید کرد و یادآورشد: از مجموع تعداد گردشگران وارد شده به استان ۴۲ میلیون نفر گردشگر در نیمه نخست امسال وارد گیلان شدند.

استاندار گیلان اظهار داشت: وقتی می گوییم گیلان استانی گردشگری است یعنی باید تمامی امکانات در استان فراهم شود.

وی در ادامه با اشاره به نقش برپایی نمایشگاه‌ها و فروشگاه های صنایع دستی، کشاورزی و دامی در استان اظهار داشت: در کنار نمایشگاه‌های موقت، یک نمایشگاه دائمی در این بخش ها ایجاد و برای اشتغالزایی در این زمینه تسهیلات پرداخت می شود.

عباسی با تاکید بر ضرورت نمایشگاه زنجیره ای اظهار داشت: برپایی این نمایشگاه به این معنا است که باید یک زنجیره برای ارائه محصولات از غرب تا شرق استان ایجاد و این امر موجب اشتغال و در آمدزایی شود.

وی از شهرداران خواست تا از سرمایه گذارانی که دارای اهلیت هستند، حمایت کنند.

شهرداری ها از ظرفیت های سازمان همیاری ها استفاده کنند

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه سازمان همیاری ها در گذشته یک سازمان متروکه و به گل نشسته در استان بود، اظهار داشت: در حال حاضر این سازمان پویا شده است و معاونت عمرانی استانداری و سازمان همیاری ها باید از شهرداران در تهیه امکاناتی همچون امکانات آتش نشانی و استقرار پایگاه آتش نشانی حمایت کنند.

وی اظهار داشت: امکانات سنتی خیلی پاسخگو نیست بنابراین باید به‌روز شوند؛ ضمن اینکه در ساخت و سازها استانداردها رعایت و همه امکانات ساختار شهری برای آن‌ها فراهم شود.

عباسی همچنین بر لزوم توجه به شاخص و مبلمان شهری توسط شهرداری ها تاکید کرد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه بافت فرسوده با بافت سنتی متفاوت است، اظهار داشت: بافت سنتی با معماری و تمدن ما همخوانی دارد و تخریب آن برای نوسازی، تمامی شهر را از پایه ویران می کند و هویت شناسنامه ای از ان باقی نمی گذارد.

وی ادامه داد: زیبایی شهر به تاریخ و شناسنامه آن است بنابراین باید شهرداران، این ساختمان و ابنیه ها را حفظ و آن را بازسازی کنند.

وی گفت: اما در بافت فرسوده باید کوچه ها بازگشایی و زیرساخت های لازم و به‌روز رسانی شده آب، برق و گاز در این مکان ها فراهم شود.

تفکیک زباله در حدود ۷۰۰ روستای گیلان انجام می شود

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر ضرورت رفع معضل پسماند اظهار داشت: شهرداران مسئول زباله هستند و برای رفع مشکل پسماند باید از شیوه های به‌روز دنیا استفاده کنیم و نه اینکه بخواهیم صرت مسئله را پاک و از آن فرار کنیم.

وی اظهار اشت: در گذشته همه از موضوع پسماند فرار و فقط نظاره گربودند به همین علت این معضل ۳۸ سال باقی ماند و ارتفاع زباله ها در سراوان به ۱۰۵ متر رسید اما اینکه به عنوان یک گیلانی و مسئول وظیفه خود می دانم این چالش را برطرف کنم و وجدانم اجازه نمی دهد که درباره مسائل پسماند بی تفاوت باشم.

استاندار گیلان تاکید کرد : برای رفع یک مشکل تنها الگو برداری از کشورهای پیشرفته کافی نیست بلکه باید موقعیت و تمامی شرایط سنجیده و تطابق شود تا مشخص شود که با توجه به شرایط کشور و منطقه محلی در چه بخش هایی باید این مولفه هادر نظرگرفته شود.

وی با اشاره به اینکه هر مسئولی که در وظایفش کوتاهی کند، توبیخ می شود، گفت: در بخش مدیریتی با کسی تعارف نداریم چرا که مردم به ما اعتماد کردند و مسئولان در پیشران خدمت به مردم هستند و اگر کارمان را به طور صحیح انجام ندهیم تعریف خادم مردم بودن بی معنی می شود .

عباسی شهرداران را رکن خدمات رسانی به مردم دانست و گفت: هم دستگاه ها و شهرداری ها باید همدل همراه و منسجم باشند که این امر علاوه بر پیشبرد کارها موجب رضایت و خرسندی مردم نیز می شود.

وی در ادامه بر لزوم ساماندهی شهری توسط شهرداران تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha