بزرگترین گره ترافیکی استان مازندران در محور هراز رفع شد

ساری- ایرنا- فرماندار ویژه آمل گفت: بزرگترین گره ترافیکی دهه های اخیر مازندران در جاده هراز با تلاش مسوولان استانی و محلی این شهرستان رفع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید عباس حسینی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از محور هراز و عملیات آسفالت گره ترافیکی محدوده سد هراز، با بیان اینکه این منطقه به دلیل دارا بودن تونل و کارگاه سد هراز پس از منطقه پرتردد چلاو همواره با ترافیک بسیاری روبه رو بود، افزود: در روزهای اوج سفر مانند نوروز و تعطیلات تابستانی که اقبال مردم به شمال کشور از مسیر هراز و نیز سفر همشهریان به ییلاقات آمل افزایش می یابد عرض باریک مسیر بعد از تونل موجب ترافیک چند ساعته می شد.
وی با بیان اینکه در یک سال گذشته راه حل های بسیاری در این زمینه بررسی و گزینه های پیش رو بررسی شد، بیان کرد: در شرایط کنونی، تعریض و آسفالت پس از تونل چلاو و محدوده سد هراز سریعترین و کاربردی ترین راه حل برای رفع گره ترافیکی این محدوده در حال اجرایی شدن است.
حسینی با اشاره به اینکه در راستای ارایه خدمات به مردم استان و مهمانان نوروزی در ورودی شهر آمل در راستای حل بزرگترین گره ترافیکی مازندران منطقه حاشیه کارگاه سد به همت آب منطقه ای، زیرساخت، راهداری و پلیس راه تعریض و آسفالت آن آغاز شده است، ادامه داد: حدود دو کیلومتر تعریض و آسفالت حاشیه تونل کارگاه سد محدوده تونل چلاو از امروز آغاز شده و همزمان بهسازی مسیر به منظور تسهیل تردد نیز صورت می گیرد.

بزرگترین گره ترافیکی استان مازندران در محور هراز رفع شد


وی یادآور شد: با اتفاقاتی که شکل گرفت و عملیات اجرایی انجام شده، روانی ترافک رخ داده و امیدواریم شاهد بروز ترافیک در منطقه نباشیم.
به گزارش ایرنا، جاده هراز، مهم‌ترین جاده تهران-مازندران و این جاده از دره رود هراز می‌گذرد و نزدیک‌ترین راه اصلی به قله دماوند است.
جاده هراز واقع در شمال تهران به طول تقریبی ۱۵۰ کیلومتر، نزدیکترین راه دسترسی به سواحل دریای خزر و یکی از چهار راهی است که پایتخت کشور را به شمال آن متصل می کند. این جاده در سال ۱۳۴۲ بعنوان یک راه دسترسی اصلی در دره هراز، به بهره برداری رسید.
این جاده یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین جاده‌های جهان است که به انتخاب مردم ایران در سال ۱۳۸۹ بعد از جاده زیبای چالوس دومین جاده زیبای ایران انتخاب شد، همچنین این جاده تاریخ منطقه عظیم البرز و دماوند، آمل و ایران را بیان می‌کند. جاده هراز کوتاه‌ترین مسیر تردد میان دو شهر تهران و آمل است. برآورد می‌شود که فقط در ایام نوروز امسال، این جاده میزبان ۴ میلیون مسافر باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha