طرح توسعه اشتغال استان اردبیل در ۱۱ شهرستان ابلاغ شد

اردبیل - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: مطالعات طرح توسعه اشتغال این استان در ۱۱ شهرستان به پایان رسیده و برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

غلامرضا خوشزاد روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اجرای این طرح منجر به تحول اقتصادی و اشتغال‌زایی در شهرستان‌ها به ویژه مناطق محروم خواهد شد.

وی افزود: برای شهرستان‌ تازه تاسیس انگوت نیز سند توسعه شهرستانی در حال تهیه است که امیدواریم به زودی ابلاغ شود.

خوشزاد با بیان اینکه زنجیره مطالعات اشتغال روستایی و شهری در استان کامل شده است ، ادامه دادد: امسال مقدمات تهیه و تدوین برنامه پنج‌ساله هفتم شروع شد و پس از تصویب نهایی در مجلس ، کار تدوین استانی هم شروع می‌شود.

وی درباره ابلاغ سند آمایش سرزمین استان اردبیل افزود: این سند در سال ۹۹ مصوب و به تایید شورای آمایش سرزمین کشور رسیده و برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه برنامه هفتم، ظرفیت‌های توسعه اردبیل را مدنظر قرار داده است، خاطرنشان کرد: برنامه هفتم توسعه به شکل مساله محور گره‌گشای مشکلات در حوزه توسعه استان با ظرفیت‌های ممتاز خواهد بود.

خوشزاد اظهار کرد: شاخصه مهم این برنامه توجه به طرح‌های پیشران در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت و نگاه تحولی براساس ظرفیت‌های استان است تا طرح‌های زیربنایی در ابعاد مختلف اجرایی و عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های گردشگری در استان مغفول مانده است ، افزود: ضروری است در کنار معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری، بوم‌گردی در روستاهای این استان توسعه یابد تا تولیدات صنایع دستی از ورنی گرفته تا جاجیم و گلیم و حتی غذاهای سنتی روستایی مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار بگیرد.

خوشزاد بیان کرد: با بررسی‌های انجام شده هر روستای این استان دارای شاخصه‌ها و برجستگی‌های تولیدی و توانمندی بی‌نظیر گردشگری است که به راحتی می‌توان فرصت حضور گردشگران در این روستاها را با تنوع جاذبه‌ها مهیا کرد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: دیگر قابلیت‌های مناطق روستایی تولید محصولات باغی و لبنی متنوع و ضرورت تقویت زنجیره تولید و صنایع تبدیلی است که سیاست وزارت جهاد کشاورزی و مسئولان استانی در کنار گسترش این توانمندی برندسازی این محصولات است.

خوشزاد اهمیت موضوع آموزش و ترویج را در روستاها یادآور شد و بیان کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب بهره‌وری که سالانه تا سه درصد پیش‌بینی شده ابزار و راهکار مهم بحث آموزش و آگاه‌سازی است که در این زمینه نیز فعالیت‌های خوبی را در استان شاهد هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha