نگاهی به آمار تصادفات منجر به فوت در چهار سال گذشته تعطیلات نوروزی مازندران

ساری - ایرنا - طبق آمار پزشکی قانونی مازندران در ایام تعطیلات نوروز طی چهار سال یعنی سال های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ در بازه زمانی ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ۱۲۳ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران بیشترین کشته های تصادفات نوروزی استان به ترتیب مربوط به سال های ۱۴۰۰ با ۴۲فوتی ، ۱۳۹۸ با ۳۲، ۱۳۹۹ با ۲۶ و ۱۴۰۱ با ۲۳ فوتی بوده که علت اصلی کاهش در بعضی از سالها مربوط به ممنوعیت سفر در ماه های اولیه شیوع کرونا بود.

بنابر این گزارش در تعطیلات نوروزی چهار سال گذشته ۷۸ درصد کشته های حوادث رانندگی مربوط به جاده‌های برون شهری برابر با ۹۶ نفر و ۲۲ درصد در جاده‌های درون شهری با ۲۷ نفر گزارش شده است.

در این مدت شهرستان های آمل با ۲۱ ، ساری با ۱۹ و بابل با ۱۰ فوتی بیشترین و شهرستان گلوگاه تنها شهری که فوتی در ایام تعطیلات نوروزی گزارش نشده است.

جاده هراز مهم ترین و پرترددترین مسیر ورودی مازندران از پایتخت کشور است که از شهر رودهن در جنوبی ترین نقطه جاده آغاز و به شهر آمل در شمالی ترین نقطه خود ختم می شود.

حدود ۶۰ کیلومتر از مسیر حدود ۱۴۰ کیلومتری جاده هراز جزو حوزه استحفاظی شهرستان آمل است.

طبق بررسی‌ واحد آمار اداره کل پزشکی قانونی مازندران ۷۴ درصد از کشته‌های ناشی ازحوادث رانندگی در چهار سال گذشته تعطیلات نوروزی استان مرد و ۲۶ درصد زن بودند.

بنابراین گزارش به لحاظ سنی بیشترین فوتی مربوط به ۶۱ سال به بالا با ۲۰ درصد و کمترین آن هفت درصد مربوط به سنین یکتا ۱۰ سال ثبت شده است.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه محور چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

عضو شورای قضایی استان در پایان ضمن آرزوی سفر خوش برای هموطنان عزیز توصیه کرد که با این وصف به طور قطع در نوروز پیش رو که محدویت های کرونایی سفر به حداقل ممکن رسیده است، در صورت اقدام به سفر، حتما رعایت نکات ایمنی و توجه به توصیه ها و هشدارها را مد نظر قرار دهند تا ایام تعطیلات نوروزی با سفرهایی ایمن و اوقاتی خوش در کنار خانواده و با خاطراتی شیرین به پایان برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha