سرعت وزش باد در قصرشیرین به ۷۲ کیلومتر بر ساعت رسید

قصرشیرین- ایرنا- رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: بیشینه سرعت وزش باد در این شهرستان مرزی در ۲۴ ساعت گذشته به ۲۰ متر بر ثانیه معادل ۷۲ کیلومتر بر ساعت رسید.

«امیرپرویز نجفی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود سامانه ناپایدار در ۲۴ ساعت گذشته به شهرستان قصرشیرین ۱۷.۴ میلی متر باران بارید.

وی اظهار کرد: دمای فعلی هوای شهرستان مرزی قصرشیرین ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا ۹۱ درصد است.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین در ادامه گفت: سامانه طبق پیش بینی های اداره کل هواشناسی سامانه امروز از جو منطقه خارج می شود.

نجفی اضافه کرد: از ابتدای سال زراعی جاری (مهرماه تاکنون) در قصرشیرین ۱۹۹.۷ میلیمتر و از ابتدای سال آبی (فروردین ماه امسال تا کنون) ۲۱۸.۲ میلیمتر باران در این شهرستان باریده است که میزان بارش امسال در سال آبی نسبت به مدت مشابه آبی پارسال که ۱۶۲.۱ درصد بوده روندی افزایشی داشته است.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان ۵۹ روز درگیر گرد و خاک بوده که روزهای غبارآلود در فروردین هشت روز، اردیبهشت هشت روز، خرداد سه روز، تیر یک روز، مرداد چهار روز، شهریور هفت روز، مهر چهار، آبان چهار، آذر ماه ۱۰ و دی ماه یک روز، بهمن ماه چهار روز و اسفند ماه پنج روز بوده است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha