آستان قدس آماده پذیرایی از زائران رضوی است

مشهد- ایرنا- قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: این آستان، همچون سالهای قبل امکانات پذیرایی در خدمت رسانی به زائران بارگاه منور رضوی را فراهم کرده است تا منجر به زیارت بدون دغدغه برای آنها در ایام پایانی سال جاری و آغاز سال ۱۴۰۲ شود.

مالک رحمتی روز پنجشنبه و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن اشاره به پیش بینی حضور گسترده زائران در صحن و سرای رضوی، افزود: اسکان رسمی آستان قدس رضوی در مجموعه زائر شهر و برای حدود بیش از ۶ هزار نفر در ۲ مجموعه ابتدای شهرک طرق و انتهای بلوار چمن فراهم شده است.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به شرایط، گاهی ممکن است محلی برای استراحت موقت زائران در حرم فراهم شود و این امر متناسب با جمعیت، شرایط و رصد مسوولان حرم، صورت می‌پذیرد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: به عنوان مثال در ایام دهه آخر صفر برای حدود پنج هزار نفر در محل استراحت موقت، خدمت رسانی شد.

رحمتی گفت: با توجه به حجم زیاد زائران، گاهی شرایط برای خدمت رسانی به زائران برای استراحت موقت هم فراهم نمی‌شود و این امر نیاز به رصد و تصمیم گیری متناسب با شرایط زائران است.

بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، مشهد مقدس از تاریخ ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین سال آینده، شاهد حضور حدود ۱۰ میلیون نفر زائر خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha