آزمون ادواری جایگاه‌های عرضه‌کننده سوخت سی اِن جی در کرمانشاه انجام شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه اعلام کرد: آزمون ادواری نازل‌های سوخت سی ان جی (CNG) استان در سال جاری، باهدف حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان محقق شد.

«مهدی حسین پور» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اینکه بررسی صحت عملکرد نازل‌های سوخت گاز طبیعی (CNG) یکی از وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد است، افزود: به‌ منظور حفظ حقوق مصرف‌کنندگان و کنترل کمی این نازل‌ها، تمام نازل‌های سوخت مایع (بنزین، گازوئیل، نقت سفید و گاز طبیعی) به صورت دوره ای تحت آزمون قرار گرفته تا از هرگونه تخلف و ضرر و زیان از نظر کمی برای مصرف کننده جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: باتوجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و افزایش سفرها، آزمون کمی بیش از ۱۱۰ درصد نازل‌های سی ان جی استان باهدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از تضییع حقوق آنها، با همکاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان و شرکت بازرسی مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران انجام شده و طرح مذکور کماکان در حال اجراست.

وی یادآور شد: در فرآیند گردش کار این بازرسی و آزمون ها، در صورتی که نازل سوخت بدلیل نقص کمی، مردود اعلام شود، مالک حق استفاده و سوخت گیری از نازل را تا رفع کامل نقص آن نخواهند داشت.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه اضافه کرد: پس از رفع نقص کامل، استفاده از نازل و سوخت گیری بلامانع است براساس این گزارش آزمون فوق سالی یک نوبت در تمام جایگاه های سی ان جی سراسر استان انجام می پذیرد.

وی در پایان گفت: مصرف کنندگان هنگام حضور در جایگاه‌های عرضه سوخت گاز طبیعی (CNG) به نکات ایمنی عمومی از جمله پیاده شدن سرنشینان خودرو، خاموش کردن خودرو هنگام سوخت گیری و اجازه دادن به اپراتور جایگاه برای سوخت گیری و همچنین برچسب گواهی انجام آزمون نازل توسط اداره کل استاندارد توجه در صورت نداشتن این برچسب، موارد را از طریق سامانه گویای ۱۵۱۷ در طول شبانه روز و خط ارتباطی استانی ۴۵۱۷-۰۸۳ به اطلاع این اداره کل برسانند.

۱۵۷ جایگاه سوخت در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha