۲۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۵۲
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85059301
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۶۲ پمپ آب خانگی قاچاق در رشت کشف شد

۲۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۵۲
کد خبر: 85059301
۵۶۲ پمپ آب خانگی قاچاق در رشت کشف شد

رشت - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از کشف ۵۶۲ پمپ خانگی قاچاق در رشت خبر داد و گفت : ارزش ریالی پمپ های مکشوفه بیش از ۲۴ میلیارد ریال برآورد می شود.

تیمور پورحیدری روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت‌: اغلب پمپ های مکشوفه وارداتی و فاقد ثبت در سامانه جامع انبارهاست در حالی که طبق ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز همه کالاهای وارداتی بایدشناسه کالا و کد رهگیری داشته باشند در غیر اینصورت قاچاق محسوب می‌شود که مورد مذکور پمپ‌ها فاقد شناسه کالا بودند.

وی با بیان اینکه این سازمان با هرگونه احتکار، اختفاء از فروش، عرضه محصول خارج از شبکه نظارتی، عدم ثبت در سامانه جامع انبارها با هدف گرانفروشی به شدت برخورد می‌کند، اظهار کرد: برای کشفیات امروز پرونده تخلف تشکیل و اقلام به انبار سازمان اموال تملیکی منتقل شد.

وی بیان کرد: نظارت بر بازار عیدانه اولویت نخست کمیسیون نظارت گیلان است به همین منظور بازرسین این اداره کل ضمن حضور مستمر در بازار طرح ضربتی نوروز و ماه مبارک رمضان را برگزار می کنند.

پورحیدری در مورد مصوبات آخرین جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان در سال جاری نیز گفت: در این جلسه برلزوم شدت اقدامات نظارتی در جهت نظام مندی بازار تاکید شد. کمیسیون نظارت مرجع ساماندهی و تعیین چارچوب فعالیت های صنفی بوده، اصناف حق اقدام خودسرانه نداشته و ملزم به اجرای مصوبات کمیسیون نظارت هستند.

وی تصریح کرد: پس از گذشت ۲ سال کرونایی پیش بینی می شود گردشگران بسیاری به گیلان وارد شوند لذا به رسم مهمان نوازی؛ روسای اتحادیه های اقلام پرمصرف در ایام عید با جدیت نسبت به خودنظارتی اقدام کنند تا نیاز به برخوردهای تعزیری نباشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha