۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۲۱
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85059444
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج سایت تلفن همراه در خراسان‌شمالی راه اندازی شد

۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۲۱
کد خبر: 85059444
پنج سایت تلفن همراه در خراسان‌شمالی راه اندازی شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: پنج سایت جدید همراه اول با هدف بهینه سازی، توسعه شبکه و ارایه خدمات مطلوب به مشترکین در مناطق روستایی استان نصب و ارتقا یافت.

سید علی مرتضوی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این سایت ها از محل منابع طرح خدمات عمومی اجباری(uso) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیارد ریال ایجاد شده است.

وی افزود: از این تعداد؛ سه سایت جدید تلفن همراه در روستاهای "نرگسلو علیا" بجنورد، "گپز" بام و صفی آباد و "شناقی سفلی شیروان" ایجاد و ۲ سایت نیز در مزرعه "بچه دره علیا" راز و جرگلان و "استاد" فاروج ارتقای تکنولوژی داشته است.

مرتضوی ادامه داد: با نصب و ارتقای تکنولوژی این پنج سایت، یکهزار و ۳۶۰ نفر از روستاییان از خدمات شبکه ملی اطلاعات بهره مند شدند.

مدیرکل ارتباطات خراسان شمالی یادآور شد: اینک تامین پوشش و اتصال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در سطح استان به شبکه ملی اطلاعات در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: تا به امروز تمام شهرهای خراسان شمالی از پوشش نسل های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردار و بیش از ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه تلفن همراه و شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در خراسان شمالی ۱۳۸.۴۹ درصد است و یک میلیون و ۲۱۴ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار دارد.

خراسان شمالی حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha