برقراری ارتباط بین ایران و عربستان نویدبخش آینده‌ای روشن برای جهان اسلام است

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج گفت: برقراری روابط دیپلماتیک ایران با عربستان و مصر کاری بسیار ارزشمند و نویدبخش آینده‌ای روشن در راستای اتحاد جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: این توافق کمک به حفظ وحدت و انسجام اسلامی است، اتحادی که جهان اسلام را سمت آینده‌ای بهتر سوق می‌دهد.

وی بر لزوم تقویت وحدت و برادری بین مسلمانان تاکید کرد و افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران برای از سرگیری ارتباط سیاسی با عربستان، ملت‌های اسلامی را بیش از پیش به هم نزدیک می‌کند و این مهم قابل تقدیر است.

خطیب جمعه سنندج با بیان اینکه مرزی بین مسلمانان وجود ندارد، ادامه داد: دشمنان همواره به دنبال ایجاد فتنه و تشتت بین کشورهای اسلامی هستند، بنابراین باید هوشیار بود و در مسیر وحدت و انسجام گام برداشت.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه‌ها خواستار تلاش جدی‌تر دولت برای رفع مشکلات اقتصادی مردم شد و اضافه کرد: تامین معیشت و رفع دغدغه‌های اقتصادی مردم، به امنیت پایدار و توسعه کشور کمک خواهد کرد.

وی ضمن تبریک سال نو خورشیدی، یادآور شد: مردم مثل سابق از مسافران نوروزی به بهترین شیوه استقبال کنند، ضمن اینکه تلاش و خدمات دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله پلیس، هلال احمر، شهرداری، اورژانس، سپاه، بسیج و رسانه‌ها در این روزها قابل تقدیر است.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالاحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دار الاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha