۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۴۰
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85059846
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

رژیم صهیونیستی از توافق ایران و عربستان نگران است

رشت - ایرنا - امام جمعه رشت با بیان اینکه توافق ایران و عربستان در چین برای هر سه کشور ایران، عربستان و چین مفید است، گفت : در این میان رژیم صهیونیستی به شدت از این توافق نگران و ناراحت است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه رشت در جمع نمازگزاران گفت: توافق حاصله یکی از رویدادهای خوب سال ۱۴۰۱ و دستاورد دولت در سال جاری این ایجاد رابطه و حُسن همجواری است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه جمهوری اسلامی نهایت صبر و استقامت را برای دوری از درگیری و دخالت در امور همسایگان به‌کار گرفته است. افزود: نگرانی شدید صهیونیست‌های غاصب از این توافق نشان‌ می‌دهد این توافق به‌نفع ایران و عربستان خواهد بود .

وی تصریح کرد: البته اظهارنظر در خصوص این توافق زود است چون باید ببینیم برخورد عربستان در آینده با این توافق چگونه است.
آیت الله فلاحتی ادامه داد: البته این توافق در داخل کشور موافقان و مخالفانی دارد اما آن چه مهم است آنکه جمهوری اسلامی از اصول و مبانی خود در حمایت از جبهه مقاومت، حفظ ارزش‌ها و اصول مرزهای عقیدتی، فکری و سیاسی خود دست برنمی‌دارد.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل رهبران سیاسی رژیم جعلی صهیونیستی از این توافق ناراحتند.

وی با اشاره به اظهارات پی‌در پی برخی رهبران اسرائیل مبنی بر اینکه رژیم غاصب صهیونیستی در معرض سقوط است، تصریح کرد: افسردگی میان سربازان این رژیم، برخورد سخت جبهه مقاومت با شهرک‌نشینان صهیونیست و تمرد نظامیان و خلبانان این رژیم حکایت از آن دارد که زودتر از موعدی که رهبرمعظم نقلاب پیش‌بینی کرده‌ بودند، شاهد افول این رژیم خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان گفت: در این ماه مبارک که ماه قرآن است، تمامی مساجد به خصوص در روستاها باز باشد و از روحانیون نیز برای حضور در مساجد دعوت شود.

روحانیون می‌دانند که کتاب خدا و سنت الهی چه برکاتی دارد از اینرو حضورشان در ایام ماه مباک رمضان در روستاها و بیان این‌ مباحث برای مردم اهمیت دارد و روستاییان نمازهای جماعت را در این ماه بیشتر برپا دارند.

وی افزود: سخنرانی های روحانیون نیز باید کوتاه و مفید باشد و سخنان طوری باید گفته شود تا علاقمندی مردم برای حضور در مساجد بیشتر شود و در ماه مباک رمضان همه مساجد روستاها مملو از جمعیت شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان در آخرین خطبه نمازجمعه امسال رشت به مساله بی‌حجابی اشاره و بیان کرد: مردم ما مومن هستندو حجاب جزو احکام دین است و باید رعایت شود.

آیت الله فلاحتی همچنین به عملکرد کمیته امداد اشاره و خاطرنشان کرد: کمیته امداد در سال جاری با هزینه کرد یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ۱۲ هزار و ۵۰۰ طرح تولیدی در قالب مشاغل کوچک و خانگی را ایجاد کرد که این امر موجب شده تا ۱۸ هزار اشتغال ایجاد شود.

وی عنوان کرد: این رویکرد یکی از زمینه های خوب برای ایجاد اشتغال در کشور است و خوشبختانه گیلان نیز از این لحاظ رتبه خوبی دارد و از نظر نرخ بیکاری جزو آخرین استان ها بشمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha