۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۱۸
کد خبر: 85060049
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار: یزدی‌ها آماده میزبانی از مسافران نوروزی هستند

یزد- ایرنا- استاندار یزد با بیان اینکه تمامی تمهیدات لازم برای حضور مسافران در مناطق مختلف استان فراهم است گفت: مردم یزد از مسافران و میهمانان نوروزی با افتخار و شایستگی پذیرایی می‌کنند.

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی روز جمعه به همراه تعدادی از مسئولان استان با حضور در شهرستان مهریز از چندین ایستگاه نوروزی ارائه خدمات سفر به مسافران بازدید و افزود: برپایی نوروزگاه‌ها با همکاری و حضور بخش‌های مختلف نهادها و سازمان‌ها برای ارائه خدمات سفر به مسافران فراهم است.

وی به جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری در شهر و مناطق روستایی اشاره کرد و ادامه داد: تمامی اقدامات با همکاری فرمانداران و در قالب ستاد خدمات سفر از مدت‌ها پیش اندیشه شده و همه با تمام توان لازم برای ایجاد زمینه مناسب برای پذیرایی از مسافران اقدام می‌کنند.

استاندار یزد با اشاره به اینکه برپایی ایستگاه‌ها و نوروزگاه‌ها و برنامه‌های مختلف برای تامین خدمات بهتر به میهمانان و مسافران است ابراز امیدواری کرد تا در بهار امسال که با بهار قرآن تقارن یافته برای مردم و مسافران با موفقیت همراه باشد.

همچنین فرماندار مهریز گفت: در شهر و مناطق روستایی در بخش مرکزی کار ستاد خدمات سفر از مدت‌ها قبل با هماهنگی و همکاری فراهم است و مشکلی در ارائه خدمات به مردم و مسافران وجود ندارد.

محمد دهقان بنادکی افزود: ایجاد نوروزگاه‌ها در شهر و مناطق روستایی و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با حضور هنرمندان و برپایی نمایشگاه‌ها در بخش‌های مختلف از دیگر اقدامات در نوروز امسال است.

وی بیان کرد: هدف همه مردم و مسئولان در بهار معنوی امسال ارائه خدمات مناسب به مسافران و میهمانان است و در این خصوص تمامی مردم و مسئولان در کنار تشکل‌های مختلف اقدام می‌کنند.

یزد در کنار استان‌های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بوده به گونه‌ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.

این استان ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می‌شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha