۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۱۷
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85060240
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت برای جبران خسارات زلزله در خراسان جنوبی اعتبار اختصاص داد

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از اختصاص سه هزار و ۳۶۲ میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت‌های ناشی از زلزله‌ در شهرستان‌های بشرویه و طبس خبر داد.

به گزارش ایرنا علیرضا عباس‌زاده روز شنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: با پیگیری استاندار و براساس درخواست ستاد مدیریت بحران استان، هیات دولت پرداخت اعتبار لازم برای جبران خسارت‌های ناشی از زلزله‌های ۲۲ آذر و سوم دی امسال شهرستان‌های بشرویه و طبس را تصویب و ابلاغ کرد.

وی افزود: براساس این تصویب‌نامه، دولت هزار و ۵۰ میلیارد ریال برای جبران خسارت‌های وارده به اماکن مسکونی شهری و روستایی و نیز تاسیسات زیربنایی دولتی و عمومی و زیرساخت‌های بخش کشاورزی اختصاص داد.

معاون استاندار خراسان جنوبی از اختصاص ۸۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای احداث هر واحد مسکونی شهری و روستایی خبر داد و گفت: کمک بلاعوض تعیین شده برای انجام تعمیرات واحدهای مسکونی و تجاری شهری و روستایی خسارت دیده از زلزله به ازای هر واحد ۲۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: برای تامین لوازم معیشتی شامل لوازم خانگی و سرمایه‌ای به ازای هر واحد مسکونی شهری و روستایی خسارت دیده مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال پرداخت خواهد شد و برای بازسازی تاسیسات دولتی و عمومی و نیز زیرساخت‌های بخش کشاورزی خسارت دیده در زلزله ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

عباس‌زاده همچنین از تعیین مبلغ ۲ هزار و ۳۱۲ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی خبر داد و افزود: تسهیلات تعیین شده برای احداث هر واحد در مناطق شهری تا سقف سه هزار و ۵۰۰ میلیون ریال با سود و کارمزد ۶ درصد تعیین شده است.

وی تصریح کرد: سقف تسهیلات تعیین شده برای هر واحد مسکونی در مناطق روستایی سه هزار میلیون ریال با سود و کارمزد پنج درصد است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: تسهیلات برای تعمیرات واحدهای شهری و روستایی به ازای هر واحد تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال مشخص شده و سقف تسهیلات اختصاص یافته برای تامین لوازم معیشتی (لوازم خانگی و سرمایه‌ای) به ازای هر واحد ۳۰۰ میلیون ریال است.

وی افزود: برای بازسازی واحدهای دامی خسارت‌ دیده نیز به ازای هر واحد تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت خواهد شد.

۲ زلزله به بزرگی ۵.۴ ریشتر ۲۲ آذر و ۵.۱ ریشتر سوم دی امسال مناطقی از خراسان جنوبی را لرزاند که کانون آن شهرستان بشرویه بود و پس لرزه‌ها تا مدتی ادامه داشت.

این زلزله‌ها خسارت جانی نداشت اما خسارت‌های مالی، ترک خوردگی منازل و نگرانی از وقوع زلزله بزرگتر را به دنبال داشت همچنین برخی واحدهای مسکونی در شهرستان طبس خسارت دیده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور هجدهم دی ماه با حضور در شهرستان‌های بشرویه و طبس از مناطق زلزله‌زده بازدید کرد و سپس در نشست ستاد مدیریت بحران استان از افزایش تسهیلات بازسازی منازل آسیب‌دیده از زلزله اخیر در خراسان جنوبی خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha