۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۲۷
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85060321
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: کالاهای اساسی شب عید در خراسان‌شمالی تامین است

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: کالاهای اساسی شب عید و ماه مبارک رمضان در استان به میزان کافی ذخیره است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز شنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار خراسان شمالی اظهار کرد: ما در زمینه تامین گوشت قرمز و مرغ مشکلی نداریم و باید مشکلات توزیع، مدیریت و حوزه تنظیم بازار به جد پیگیری شود.

وی بر نظارت بیشتر میوه شب عید در سطح فروشگاه های استان تاکید کرد و افزود: ۶۱ نقطه برای توزیع میوه در نظر گرفته شده است و دستگاه های مسوول و مربوط باید بر قیمت آن نظارت بیشتری کنند.

توزیع هزار و ۱۶۵ تُن میوه شب عید از امروز (شنبه) آغاز و توسط مباشران این شبکه در بازار استان عرضه و قیمت هر کیلوگرم پرتقال تنظیم بازار با ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و سیب زرد با ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار توزیع می شود.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: مجوز توزیع گوشت قرمز به میزان ۱۶۰ تُن گرفته شده است و ۸۰ تُن آن در شب عید و ۸۰ تن نیز در آستانه ماه مبارک رمضان توزیع می شود.

وی عنوان کرد: ذخایر گوشت مرغ منجمد نیز در استان به اندازه کافی وجود دارد و در حال توزیع بازار است.

توزیع ۸۰ تُن گوشت قرمز منجمد با قیمت هر کیلوگرم ۱۳۰ تا ۱۵۵ هزار تومان از روز پنجشنبه(۲۵ اسفندماه) در استان آغاز شد.

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در ذخیره گندم

استاندار خراسان شمالی در ادامه افزود: برخی از مناطق استان از جمله شهرستان های راز و جرگلان و بجنورد کمبود انبار ذخیره گندم دارند و در سال های گذشته این محصول از استان خارج و در استان های همجوار ذخیره می شد.

وی عنوان کرد: کمبود انبار ذخیره گندم از فضاهای بخش خصوصی در راستای خروج این محصول استراتژیک از استان تأمین شود.

حسین نژاد تصریح کرد: دستگاه های مسوول و مربوط در این خصوص تلاش کنند تا گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خرید و در انبارهای استان ذخیره سازی شود.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع و ۴۴ درصد از جمعیت استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha