اجرای طرح «سرمد» با تفاهم‌نامه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و معاونت فرهنگی وزارت علوم

تهران- ایرنا- تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و دانشگاه فنی و حرفه‌ای در راستای اجرای طرح راه‌اندازی سراهای مهارت‌آموزی دانشجویان (سرمد) منعقد شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در حاشیه امضاء این تفاهم نامه با تأکید بر ضرورت قابلیت افزایی دانشجویان و افزایش مهارت های آنان تأکید کرد و افزود: آموزش های مهارت محور در دانشگاه ها گام مهمی برای تحقق سند تحول نظام آموزش عالی به شمار می‌رود.

عبدالحسین کلانتری افزود: گذراندن دروس مهارت‌محور در دانشگاه ها تا حدودی در حال اجراست ولی این دروس جوابگوی نیاز دانشجویان در ورود به فضای کسب و کار نیست، بنابراین غنی سازی اوقات فراغت و بهره مندی از این اوقات جهت رشد مهارتی دانشجویان اقدامی مهم است.

دکتر کلانتری افزود: ارتقای امید، انگیزه و پویایی در بین دانشجویان مستلزم ایجاد دورنمای روشن از آینده شغلی جوان دانشگاهی است و تا زمانی که این امر تحقق نیابد نمی توان شاهد امیدواری دانشجویان بود.

وی یکی از راهکارهای حل این موضوع را پرداختن به مهارت آموزی دانست و خاطر نشان کرد: در صورتی که دانشگاه بتواند افزون بر آموزش های تخصصی، افرادی ماهر را آماده ورود به عرصه اجتماع کند، می توان انتظار داشت، نشاط و پویایی در بین دانشجویان تا حدودی افزایش یابد هر چند مؤلفه های متنوعی موجب تحقق آن می‌شود.

کلانتری گفت: از این رو در معاونت فرهنگی و اجتماعی تصمیم گرفته شد با همکاری دانشگاه های مهارت محور و دستگاه های مسئول در این زمینه، طرحی با عنوان سرمد با هدف ایجاد سراهای مهارت آموزی دانشجویان در فضای خوابگاه های دانشجویی اجرایی شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم اظهار داشت: از دانشگاه فنی و حرفه ای انتظار می رود در راستای رسالت اجتماعی خود در اجرای این طرح با تمام ظرفیت همکاری کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای ضمن استقبال و ابراز خرسندی از رویکرد وزارت علوم در پرداختن به ارتقای دانش مهارتی دانشجویان گفت: با همه ظرفیت های ممکن در اجرای این طرح در سطح خوابگاه های دانشجویی که اتفاقاً فضاهایی هستند که مستعد آسیب پذیری می باشند، مشارکت نموده و علی رغم محدودیت شدید اعتبارات، انتظار درآمدزایی در این همکاری نداریم چرا که در این زمینه اهداف مشترکی را دنبال می نمائیم.

عرفان خسرویان با اشاره به اینکه بیش ۶۵ درصد دانش آموختگان این دانشگاه جذب بازار کار می شوند، اظهار داشت: آموزش های ارائه شده در این دانشگاه از کیفیت مطلوبی برخوردار است. طرح های تحولی و برنامه های متعددی در راستای ارتقاء اثر گذاری دانشگاه فنی و حرفه ای در دست اقدام داریم که در صورت اجرایی شدن این طرح ها، زمینه افزایش تعاملات اجتماعی و تقویت دانشگاه و صنعت فراهم می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha