۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۱۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85060380
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ پروژه سرمایه گذاری در سنندج تعریف شد

۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۱۰
کد خبر: 85060380
۲۰ پروژه سرمایه گذاری در سنندج تعریف شد

سنندج- ایرنا- شهردار سنندج گفت: بیش از ۲۰ پروژه سرمایه گذاری در سنندج تعریف شده است و سال ۱۴۰۲ تعدادی از این پروژه ها وارد فاز اجرا خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سید انور رشیدی روز شنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر سنندج اظهار کرد: سال آینده سالی پر از خیر و برکت برای شهر و شهرداری خواهد بود چون خیلی از پروژه های عمرانی که کار مطالعاتی آن به پایان رسیده وارد فاز اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های فرهنگی گفت: توسعه این ظرفیت‌ها در سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی جهان امری ضروری است و به اقتصاد هنر کمک خواهد کرد.

شهردار سنندج در ادامه با بیان اینکه مجتمع فرهنگی و هنری در پارک شهدای سنندج به صورت چند منظوره در کیفی‌ترین سطح احداث شده است، ابراز امیدواری کرد ایجاد این مجتمع فرهنگی با حضور افراد صاحب نظر، هنرمندان توانمند و خوش‌ذوق به مرکز مهم تاثیرگذار استان در حوزه فرهنگ و هنر تبدیل شود.

وی با اشاره به احداث کمپ ماده ۱۶ به عنوان نیاز اساسی و بر زمین مانده در شهر سنندج بعد از ۱۱ سال، افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ معتاد در این کمپ ساماندهی شده و فرایند درمان خود را طی می کنند.

رشیدی یادآور شد: سال گذشته شهرداری با حجم بالای مطالبات پیمانکاران مواجه بود که با برنامه ریزی صورت گرفته توانستیم با اتکا به درآمد حاصله بدون فروش املاک منقول و غیرمنقول بخش قابل توجهی از این مطالبات را پرداخت کنیم.

آغاز عملیات پروژه اسلام آباد بعد از ۱۴ سال وقفه

وی در ادامه به کلید خوردن دوباره پروژه اسلام آباد بعد از ۱۴ سال وقفه اشاره کرد و گفت: توجه به نواحی حاشیه شهر و تلاش در راستای توزیع عادلانه خدمات شهری از دیگر نکات مهمی بود که در این دوره مورد توجه قرار گرفته است.

شهردار سنندج افزود: برنامه‌های انجام شده در سالجاری مقدمه گام‌های بزرگ است و در بازه زمانی ۲ سال آینده در حوزه پروژه‌های سرمایه‌گذاری و طراحی پارک‌های شهری اتفاقات مبارکی رقم می‌خورد.

وی از تلاش برای رفع مشکل مسکن پرسنل شهرداری سنندج خبر داد و اظهار کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته همه همکاران شهرداری در قالب تعاونی باید صاحب مسکن شوند.

جذب ۲ هزار تن قیر رایگان

رشیدی به راه‌اندازی نهضت آسفالت در سطح شهر از اردیبهشت ماه سال آینده، گفت: ۲ هزار تن قیر رایگان جذب شده که تا این لحظه ۷۰۰ تن آن در کارخانه آسفالت شهرداری تخلیه شده است.

به گفته وی عملیات روکش و آسفالت خیابان‌ها و معابر اصلی سطح شهر از اردیبهشت ماه سال آینده به صورت ویژه و جهادی آغاز می‌شود.

نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری در سنندج

وی اضافه کرد: در سالجاری اقدام به خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شد که ۶ دستگاه آن وارد شده و مابقی نیز بزودی به ناوگان حمل و نقل اضافه خواهد شد.

شهردار سنندج به احداث ۱۴۳ هکتار پارک برای بهره‌مندی شهروندان در سنندج از فضای سبز مناسب اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری، تولید ثروت و ایجاد درآمد پایدار در احداث فضای سبز و پارک‌ها در مدیریت شهری سنندج دنبال می‌شود.

وی افزود: توجه به توسعه فضای سبز در نواحی منفصل شهری با نگاه تحقق عدالت‌محور کردن خدمات در مدیریت شهری مورد توجه قرار گرفته است. ‌

توجه به نواحی منفصل شهری و مناطق کمتر برخوردار

رییس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این دیدار با بیان اینکه در این دوره نواحی منفصل شهری و مناطق کمتر برخوردار با هدف تحقق عدالت اجتماعی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است، گفت: توسعه سرمایه گذاری در راستای توسعه همه جانبه شهر سنندج از دیگر نکاتی بارز این دوره مدیریت شهرداری است و باید استمرار داشته باشد.

فرهاد میمنت‌آبادی بر شروع پروژه‌های عمرانی تاکید کرد و افزود: طرح های کلانی که در سطح شهر اجرا می شود باید داری پیوست اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باشد.

وی یادآور شد: ترافیک یکی از مشکلات جدی شهر سنندج است و رفع این مشکل به عنوان مطالبه جدی شهروندان باید در قالب برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلند مدت فراهم شود.

رییس شورای اسلامی شهر سنندج از نبود پارکینگ به عنوان یکی از مشکلات بارز شهر سنندج نام برد و با بیان اینکه سرمایه گذاری در این حوزه از اهمیت بسیاری برخوردار است، افزود: دیدگاه شهرداری در ایجاد پارکینگ و ورود سرمایه گذار در این بخش بسیار مثبت بوده و مشوق های خوبی لحاظ خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر سنندج اضافه کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج کمال همکاری را در زمینه حمایت از سرمایه گذارانی که در این حوزه ورود پیدا می کنند خواهد داشت.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha