۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۴۲
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85060568
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بجنورد: اجرای سند مهندسی فرهنگی از اولویت‌های مسوولان باشد

بجنورد- ایرنا- رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: نقشه مهندسی فرهنگی به عنوان مهمترین عملکرد دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان است و باید این مهم از اولویت های مسوولان باشد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری روز شنبه در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: خانواده ها و دستگاه‌های فرهنگی باید بیشتر از گذشته برای تعلیم و تربیت فرزندان تلاش کنند.

وی افزود: سالم نگه داشتن فضای جامعه، جلوگیری از برنامه های ضد ارزشی و برنامه ریزی در جهت نگه داشتن شرم در جامعه باید مورد تاکید و اهمیت قرار گیرد.

امام جمعه بجنورد در ادامه با اشاره پنج مساله اولویت دار در نقشه مهندسی فرهنگی خراسان شمالی گفت: این پنج مساله باید مورد بررسی قرار گیرد و بعد از آن در راستای راهکارهای اجرایی آن اقدام شود.

حجت الاسلام نوری بیان کرد: نیاز بیشتر به نهادینه سازی و حاکمیت فکری سبک زندگی ایرانی اسلامی با محوریت خانواده نیاز بیشتر به برنامه منسجم جهت مقابله با افزایش آسیب های اجتماعی از جمله مهمترین اولویت های نقشه مهندسی فرهنگی است.

وی همچنین در ادامه نیاز به بیشتر در ساماندهی و تعلیم و تربیت اقشار مختلف مختلف مردم استان به ویژه دانش آموزان و جوانان برای استفاده بهینه از فضای مجازی و نیاز بیشتر به استفاده بهینه از ظرفیت ها و مزیت ها و قابلیت های بومی و محلی استان به ویژه اصحاب فرهنگی از دیگر اولویت های نقشه مهندسی فرهنگی نام برد.

امام جمعه بجنورد در ادامه سخنانش به اقدامات دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: این دولت با دیگر دولت ها تفاوت های بسیاری دارد چرا که همچون دولت شهید رجایی در تمامی صحنه ها حضور دارد.

وی بیان کرد: این دولت مباحث فرهنگی را در اولویت و دستور کار خود قرار داده است که این اقدامات شایسته تقدیر است.

امام جمعه بجنورد: اجرای سند مهندسی فرهنگی از اولویت‌های مسوولان باشد

واکاوی آسیب ها و مسائل اجتماعی

استاندار خراسان شمالی در ادامه این نشست اظهار کرد: علاوه بر اقدامات عملی در حوزه‌ آسیب شناسی مسائل اجتماعی باید با همکاری دستگاه‌های متولی اقدامات پژوهشی نیز انجام شود تا از حصول این تحقیقات حرکت‌های مؤثر عملی صورت پذیرد.

محمدرضا حسین نژاد بیان کرد: نگاه منفعلانه و کارهای سطحی پاسخگوی مناسبی به کمبودهای این حوزه نخواهد بود؛ ورود با جدیت همه دستگاه های متولی برای کاهش آسیب های اجتماعی ضروری است.

وی افزود: ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است چون موجب می‌شود اقدامات بهتر انجام شود در همین راستا باید موضوع با هدف گذاری و متناسب با کمیته ها و دستگاه ها بررسی و جمع بندی شود.

در پایان این نشست پس از بحث و بررسی اعضای شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی؛ پنج مساله اولویت دار برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی به تصویب رسید و به مرحله اجرایی راه یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha