سند آمایش بلند مرتبه‌سازی مازندران در دست تهیه است

ساری- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: سند آمایش بلندمرتبه سازی استان با هدف رفع چالش کمبود زمین برای ساخت خانه در دست تهیه و اقدام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا علیخانی روز شنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مازندران در ساری، با اشاره به کمبود زمین در استان و با عنوان اینکه چاره ای نداریم که بلندمرتبه سازی در مازندران را گسترش دهیم، افزود: با توجه به تجهیزات و فناوری های نوین و پیشرفته به کار گرفته شده در بلندمرتبه سازی، علاوه بر رفع مشکل کمبود زمین، مشکلات مربوط به پسماند، مدیریت زباله و همچنین تامین و توزیع آب آشامیدنی نیز رفع می شود.
وی با اشاره به کمبود زمین از یک سو و تراکم جمعیتی زیاد شهر بابل، از اجرای طرح بلندمرتبه سازی تا ۱۶ طبقه به‌عنوان نمونه که مصوبه شورای عالی معماری شهرسازی را نیز دریافت کرده است، خبرداد و خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن ضوابط و مقررات موجود و متناسب با شرایط استان، بلند مرتبه سازی ساختمان در مازندران از رویکردهای اصلی است.
وی از شهرداری‌ها خواست نسبت به تهیه طرح ها و برنامه های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت برای استفاده در مدیریت شهری اقدام کنند.
معاون استاندار مازندران با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا بلندمرتبه سازی در مازندران را به یک فرهنگ تبدیل کنیم، گفت: برای نهضت ملی مسکن نیز این استان تا حدودی با کمبود زمین مواجه است که با بلند مرتبه سازی و بازآفرینی بافت‌های های فرسوده، این مشکل قابل جبران است.

علیخانی گفت: مجموعه دستگاه‌های اجرایی با مدیریت استاندار مازندران در پی تحقق اهداف دولت در بخش مسکن در استان هستند و بدون شک برای تحقق این مهم از تمام امکانات و ظرفیت های موجود به شکل مطلوب استفاده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، طرح نهضت ملی مسکن را دولت سیزدهم برای خانه دار کردن مردم ارائه کرد. قرار است در چارچوب آن سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته و تحویل متقاضیان شود. سهم مازندران از این طرح سالانه ۳۸ هزار و در مجموع ۱۵۲ هزار خانه است.
طبق مقررات نهضت ملی مسکن، متقاضیان با داشتن پنج شرط تاهل، سرپرست خانوار بودن و مردان مجرد ۲۳ سال به بالا، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانستند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.
همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانستند ثبت‌نام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha