۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۲۵
کد خبرنگار: 1003
کد خبر: 85060735
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار ایلام: ۸۲ درصد حوادث رانندگی ناشی از عامل انسانی است

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد ۸۲ درصد از حوادث رانندگی به دلیل خطای انسانی روی می دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید هژبری روز شنبه در نشست هم‌اندیشی راهکارهای رسانه‌ای کاهش تصادفات در استان اظهار داشت: اگرچه جاده استاندارد، هوشمندسازی و کیفیت خودرو تاثیر زیادی در کاهش تصادفات منجر به فوت دارد اما مطابق اعلام مراکز تحقیقاتی، سرعت و سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب‌آلودگی در کنار عدم توجه به جلو ۸۲ درصد از عوامل تصادفات منجر به مرگ را به خود اختصاص داده‌ است.

وی با اشاره به روند صعودی تصادفات در ایام نوروز تاکید کرد: اگر به طی مسیر به عنوان بخشی از سفرها نگاه‌ کنیم، بسیاری از تصادفات که منجر به از دست دادن خانواده‌ها می‌شود، رخ نخواهد داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام ادامه داد: اگر فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد، عوامل انسانیِ دخیل در تصادفات کاهش یافته و در نتیجه آمار تصادفات کمتر خواهد شد.

هژبری، با بیان اینکه تبادل فرهنگی و رفع ناهنجاری‌های فرهنگی با قدرت قلم و کمک رسانه‌ها رفع می‌شود، اضافه کرد: نقش رسانه‌ها و روابط‌عمومی در تعمیق باورهای صحیح رانندگی و رعایت اصول رانندگی بسیار با اهمیت است.

وی سرعت غیر مجاز را یکی از این چهار عامل عنوان کرد و گفت: سبقت غیر مجاز ،خستگی و خواب آلودگی در کنار عدم توجه به جلو عوامل دیگری هستند که در ایجاد تصادفات منجر به فوت اثر گذارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام یاد آور شد: ایمن سازی راه ها ، استاندارد کردن جاده ها، هوشمند سازی و بالا بردن کیفیت ایمنی خودرو ها تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات دارد، اما عامل خطای انسانی بیشترین تأثیر را در تصادفات منجر به فوت دارد.

هژبری با اشاره به آمار بالای تلفات انسانی و سیر صعودی تصادفات در ایام نوروز خاطر نشان کرد: بهار طبیعت یک موهبت الهی است که نصیب انسان شده و انسان با سفر کردن و دیدن شگفتی های طبیعت در کنار خانواده به آرامش میرسد بنابراین نباید در این ایام با عجله کردن در رانندگی و سرعت غیر مجاز این آرامش را از خانواده هایمان سلب کنیم.

وی با تأکید بر اینکه طی کردن مسیر با حفظ ایمنی سرنشینان و رانندگی بدور از هیجان یکی از جاذبه های سفر برای مسافران است ،عنوان کرد: رانندگانی که اصول رانندگی را رعایت می کنند و با سرعت مطمئنه پیش می روند قطعا سفری پر از خاطره را برای مسافرانشان به یادگار می گذارند.

وی با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی زمان بر است و برای اجرای صحیح آنها نیاز به زمانی بیشتری است، افزود: موضوع فرهنگی ترافیک و پیشگیری از تصادفات باید بطور مستمر در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با اشاره به سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در زمینه کاهش آمار تصادفات طراحی شده است، افزود: ایام نوروز باید با قید فوریت در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین برنامه را در جهت کاهش آمار تصادفات ارائه داد.

وی با تأکید بر اینکه یک مجموعه از موشن گرافی و کلیپ های آموزشی استاندارد توسط راهداری کشور ساخته شده و در اختیار استان ها قرار گرفته است ،عنوان کرد : انتشار صحیح و بموقع این کلیپ ها توسط رسانه ها می تواند نقش بسزای فرهنگی را در کاهش تصادفات منجر به فوت داشته باشد که اجرای این برنامه یکی از برنامه های کوتاه مدت در این زمینه است.

هژبری با تأکید بر اینکه نقش رسانه ها در جهت دهی به موضوعات فرهنگی بسیار اثر گذار است ، افزود: استقرار مناسب نیروهای پلیس راه در مسیرها، تحلیل و بررسی عوامل تصادفات نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار بر کاهش میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات است.

وی با تأکید بر تشکیل یک گروه رسانه ای شامل روابط عمومی هایی که در این حوزه فعالیت دارند و رسانه ها ، افزود: یک گروه رسانه ای با برنامه ای جامع تشکیل شود و در این زمینه اطلاع رسانی های لازم صورت گیرد.

وی هدف از تشکیل این کارگروه را کاهش ۵۰ درصدی میزان تصادفات نسبت به سال گذشته عنوان کرد و افزود: هر چقدر در این زمینه موفق تر عمل نماییم به زندگی و حیات بخشیدن به خانواده های بیشتری کمک کرده ایم و ارزش انسانی این کار بسیار بالاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha