نظارت بر مدارس اسکان مهمانان نوروزی در فارس/ پذیرش بیش از ۱۹ هزار مسافر

شیراز-ایرنا-مدیرکل آموزش و پرورش فارس و رییس کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: نظارت و بازدید مستمر از مدارس و اماکن اسکان مهمانان نوروزی در سطح استان به صورت روزانه در دستور کار خواهد بود.

به گزارش ایرنا از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمد خلیل عسکری شنبه در جلسه کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهارکرد: پیوست فرهنگی در فرآیند اسکان مسافرین امری بسیار ضروری است که باید به جدیت به آن پرداخته شود.

رییس کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر استان فارس تصریح کرد: حضور مهمانان نوروزی در مدارس فرصتی بسیار مهم است که می توان دستاوردهای دانش آموزان استان در حوزه های علمی، فرهنگی، ورزشی و... را برای آنها به نمایش گذاشت.

عسکری افزود: برنامه‌های ستاد اسکان باید دانش آموز محور باشد و از تمام ظرفیت های استان استفاده شود.

وی ادامه داد: هویت ملی باید در فعالیت های ستاد اسکان برجسته باشد وراه اندازی موکب های افطاری و ایجاد فضای رمضانی در دستور کار ستاد های اسکان قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: تلاش شود از فرصت پیش آمده در معرفی فرهنگ استان نیز نهایت استفاده شود.

عسکری گفت: معاون پرورش و فرهنگی با بهره گیری از ظرفیت تشکل‌های دانش آموزی اقامه نماز در ستادهای اسکان و محل های اقامت مسافرین نوروزی را در دستور کار قرار دهد.

رییس اداره رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس و دبیر کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر استان نیز در این جلسه بیان کرد: این اولین بار است که آموزش و پرورش فارس به عنوان مسوول کمیته اسکان مسافران نوروزی در استان انتخاب و مدیرکل آموزش و پرورش به عنوان رییس کمیته اسکان ستاد تسهیلات سفر استان انتخاب شده است.

حسنعلی محمدی افزود: مواد شوینده مورد نیاز مدارس اسکان را در هنرستان ها تولید و در مراکز اسکان توزیع کردیم.

رییس اداره رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: فارس در بین استان های کشور بیشترین مکان را به اسکان مسافران تخصیص داده است و با اختلاف زیادی در صدر قرار داریم.

عسکری اظهارکرد: تا صبح روز شنبه ۲۷ اسفند ماه بیش از ۱۹ هزار مسافر نوروزی در قالب ۵ هزار ۴۹۰ خانواده و ۵۳ هزار ۸۰۵ نفر روز در مدارس واماکن وابسته به آموزش وپرورش فارس اسکان داده شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha