۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۳۶
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85060810
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: قهرمانی در لیگ برتر بسکتبال نشانه توانمندی کردستان است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: تیم تیروژ حیات کردستان با کمترین حمایت، قهرمان لیگ برتر بسکتبال کشور شد و نشان داد که استان سرشار از استعدادهای ورزشی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا روز شنبه در مراسم تجلیل از مربیان، کادر فنی و بازیکنان تیم بسکتبال تیروژ حیات کردستان در سنندج که به قهرمانی سوپر لیگ کشور دست یافته است با تبریک این قهرمانی ارزشمند اظهار کرد: قهرمانی سوپرلیگ، ارزش بسیار بالا و افتخار ویژه ای دارد که مهمتر از آن اینکه با کمترین امکانات و تنها با اراده، انگیزه، غیرت و با تحمل سختی‌ها توانستید این مقام را با سربلندی برای مردم استان به ارمغان آوردید.

وی با اشاره به لزوم راه اندازی باشگاه های قوی ورزشی در کردستان ادامه داد: باید فعالیت هایی از این دست در حوزه ورزش تقویت شود تا شاهد افتخارآفرینی‌های بیشتری باشیم.

استاندار کردستان با یان اینکه حفظ جایگاه قهرمانی، سخت‌تر از به دست آوردن آن است، اضافه کرد: تیم تیروژ حیات ثابت کرد که با کمترین حمایت‌ها می شود به رده های بالای موفقیت کشور رسید و این مسوولیت ما را سنگین‌تر می کند.

زارعی کوشا با بیان اینکه پیگیری از مجموعه های اقتصادی استان نظیر پتروشیمی برای ورود به عرصه حمایت از ورزش در حال انجام است، گفت: در همین زمینه کم کم شاهد برداشته شدن قدمهای مثبت هستیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ حمایت مالی از ورزش در کردستان جا نیفتاده است افزود: عمل به مسوولیتهای اجتماعی متاسفانه در صنایع جا نیافتاده است که در این زمینه جلساتی برگزار شده و منتظر به نتیجه رسیدن آن هستیم.

استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد شاهد حضور و تکرار این افتخار در سطح آسیا و بین المللی باشیم.

دلخوشی بزرگ با بضاعت کم مالی

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان نیز در این مراسم با اشاره به حمایت حامی مالی این تیم با بضاعت اندک خود، گفت: این حمایت، دلخوشی بزرگی را برای استان رقم زد و عنوان قهرمانی سوپرلیگ برای اولین بار در تاریخ ورزش کردستان به ثبت رسید.

حامد جولایی افزود: تا پیش از این تنها در هندبال یک عنوان سومی لیگ برتر را داشتیم ولی این قهرمانی ارزشمند نوید بزرگی برای حرکت در مسیر قهرمانی است.

استاندار: قهرمانی در لیگ برتر بسکتبال نشانه توانمندی کردستان است

وی با اشاره به اینکه کردستان در همه رشته های ورزشی چنین توانمندیهایی دارد، افزود: تیروژ حیات در این فصل از رقابتها با تیمهایی مقابله کرد که از حمایتهای میلیاردی برخوردارند و سالهاست که مشغول تیمداری هستند و امیدواریم با این پیروزی، صنایع استان وارد عرصه حمایت از ورزش شوند.

باشگاههای مادر نیاز اصلی کردستان

سرمربی تیم تیروژ حیات کردستان هم در این نشست با بیان اینکه ارائه چهره فقر و کولبری از کردستان پسندیده نیست، اظهار کرد: جوانان کردستان از نظر فرهنگی و ورزشی توان رسیدن به جایگاههای بالا را دارند.

سروه ضرغامیانی با بیان اینکه کردستان ۱۰ سال پیش توان قهرمانی در لیگهای برتر را داشت، افزود: پنج سال مقام دسته یک را داشتیم و امسال با همت حامی مالی، همپای نفت آبادان، بهمن خودرو و شهرداری گرگان بالا آمدیم و به قهرمانی رسیدیم.

این سرمربی کردستانی، نیاز اصلی استان را وجود باشگاههای مادر اعلام کرد و با تاکید بر اینکه باید به فکر آن بود، اضافه کرد: وجود استاندار بومی و آشنایی به نقاط قوت و ضعف استان راه را برای سرعت گرفتن مسیر قهرمانی در ورزش هموار می کند.

مدیرعامل باشگاه تیروژ حیات کردستان هم اظهار کرد: امسال توانستیم با وجود همه کاستی ها کاری کنیم که اهالی بسکتبال و مردم استان شاد شوند.

پویا احمدی با اشاره به در پیش بودن بازیهای غرب آسیا و دانشجویان جهان در بلژیک گفت: حضور در عرصه بین المللی توان مالی بالایی می طلبد و نمی شود مثل لیگ برتر آن را به پیش برد.

وی ادامه داد: سال آینده اگر نتوانیم جزو مدعیان قهرمانی باشیم، قهرمانی امسال نیز زیر سوال می رود و جدا از آن، بازیهای باشگاههای آسیا را داریم که باید نماینده خوبی برای کشورمان باشیم و این نیازمند حمایت همه جانبه است.

مدیرعامل باشگاه تیروژ حیات کردستان تاکید کرد: با شرایط کنونی، برآورد هزینه برای سال آینده نشان می دهد که توان تامین بازیکن خارجی را نخواهیم داشت در حالیکه بازیکنان خارجی کمک حال خوبی بودند.

رییس هیات بسکتبال کردستان نیز اظهار کرد: حمایت مالی از تیم تیروژ حیات شایسته قدردانی است و امیدواریم دیگر صنایع نیز در این زمینه فعالانه ورود کنند.

سید صباح قریشی ادامه داد: حفظ درخشش تیم و حفظ بازیکنان خارجی از الزامات تداوم موفقیتهای این تیم است.

وی گفت: حمایت اداره کل ورزش و جوانان را برای ادامه راه لازم داریم و هیات بودجه مالی لازم را ندارد.

رییس هیات بسکتبال کردستان تاکید کرد: حمایتهای مقطعی، مسکن خوبی برای تیمداری در لیگ برتر نیست و امیدواریم حمایتها به سمت پایه پیش رود.

تیم تیروژ حیات کردستان توانست، قهرمانی لیگ برتر بسکتبال بانوان کشور را در این فصل کسب کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha