۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۵۸
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85060825
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آخرین تحولات مذاکرات دولت نجات ملی یمن در ژنو

۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۵۸
کد خبر: 85060825
آخرین تحولات مذاکرات دولت نجات ملی یمن در ژنو

تهران - ایرنا - یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در سخنانی از روند مثبت مذاکرات با دولت مستعفی یمن و فراری این کشور در ژنو برای تبادل اسرا خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، »علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با آناتولی در این باره اعلام کرد که پیشرفت‌هایی در مذاکرات تبادل اسرا با دولت مستعفی که در سوئیس درحال برگزاری است، حاصل شده است.

وی گفت که کمیته نظارت بر تبادل اسرا نسبت به نهایی شدن موفقیت‌آمیز توافق خوش بین است.

القحوم در ادامه با بیان اینکه گفت‌وگوها کماکان ادامه دارد، افزود: در تلاش هستیم تا مشکلات برطرف شود و در این راستا پیشرفت‌های ملموسی به دست آمده است. این روند می‌تواند به کاهش بحران انسانی در یمن نیز کمک کند.

«هانس گراندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن روز ۱۱ مارس اعلام کرد که هفتمین نشست کمیته نظارت بر تبادل اسرای یمن میان دولت نجات ملی و دولت فراری و مسنعفی این کشور در ژنو سوئیس آغاز شده است.

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن در این باره گفت: امیدوارم طرف‌های درگیر در یمن به توافقی برای تبادل شمار قابل توجهی از اسرا دست یابند.

وی در ادامه خواستار مشارکت همه طرف‌ها در مذاکرات با هدف دستیابی به توافق بر سر آزادی اسرا همزمان با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان شد.

گراندبرگ همچنین از همه طرف‌ها خواست تا به تعهدات متقابل در راستای آزادی اسرا و بازگشت آنها به آغوش خانواده‌هایشان پایبند باشند.

قرار است که این مذاکرات به مدت ۱۱ روز ادامه یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha