۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۴۹
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85060928
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نگاه تخصصی به خبر در ایرنا تقویت شده است

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل اخبار استان‌های سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) گفت: نگاه حرفه ای و تخصصی به خبر و گزارش نویسی طی حدود یک سال اخیر در این سازمان تقویت شده و این روند با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش ایرنا، محسن بهاروند روز شنبه در دیدار با رییس و کارکنان ایرنا مرکز لرستان افزود: کیفیت بخشی بخش مهمی از سیاست های جدید سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی است که در این راستا افزایش سطح سواد رسانه ای کارکنان در دستور کار قرار گرفته است.

وی تولید محتوا، کاهش اخبار پوششی و دریافتی، گزارش نویسی و انجام مصاحبه های چالشی و ممتاز را از مصادیق کیفیت بخشی برشمرد و بیان کرد: در گذشته تعداد بالای اخبار مورد توجه همکاران بود اما اکنون این روند در حال تغییر است و بسیاری از مراکز استان ها با نگاه تخصصی به خبر، به سمت کیفی سازی تولیدات حرکت کرده اند.

بهاروند با انتقاد از ایجاد رقابت کذایی در خصوص تعداد و فراوانی اخبار منتشره گفت: انتشار اخبار با ضریب اهمیت پایین موجب افول ارزش های خبری می شود و تاثیری در ارتقای یک سازمان خبری ندارد، به همین دلیل کیفی سازی و کاهش اخبار کم ارزش در دستور کار ایرنا قرار گرفته است.

مدیرکل اخبار استان‌های ایرنا یکی از آفت های کار خبر را کپی برداری از سایر منابع دانست و افزود: امروزه سرعت انتقال داده ها و دسترسی شهروندان به جریان آزاد اطلاعات افزایش یافته و مخاطبان رسانه های جریان ساز را به خوبی می شناسند.

بهاروند با تاکید بر انتشار اخبار موثر و هدفمند تصریح کرد: جریان سازی خبری از دیگر اولویت های ایرنا است که به منظور تحقق این مهم باید در شناسایی مسایل زیرپوستی، طرح هوشمندانه و انتشار حرفه ای اقدام کرد تا دیگر رسانه ها و مردم به پیگیری سوژه مطرح شده ترغیب شوند.

وی ادامه داد: تقویت بخش چندرسانه ای با جدیت در دستور کار خبرگزاری جمهوری اسلامی قرار گرفته و به همین منظور آموزش در این حوزه از سال آینده به صورت گسترده برای مراکز استان ها آغاز می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha