برپایی شانزدهمین نمایشگاه قرآن در مشهد بدون اختصاص بودجه دولتی

مشهد-ایرنا- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در حالی، ماه رمضان پیش رو برگزار می شود که هیچ بودجه دولتی به آن اختصاص نیافته و هزینه برپایی آن با همدلی و همراهی نهادها و دستگاههای اجرایی تامین شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حسین زاده روز شنبه در نشست خبری پیرامون این نمایشگاه افزود: در هر صورت برپایی نمایشگاه هزینه دارد اما در برنامه بودجه این اداره کل اعتباری به این بخش اختصاص نیافته است، لذا فقط مجاهدت و همراهی دستگاه های اجرایی است که زمینه ساز برپایی نمایشگاه مزبور در مشهد شده است.

وی بیان کرد: تاکنون خراسان رضوی تجربه های متفاوتی را در برگزاری نمایشگاه های قرآن و عترت پشت سر گذاشته است، به طوری که رمضان گذشته این نمایشگاه به صورت غیرمتمرکز در استان برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمایشگاه این دوره با توجه به همزمانی نوروز با رمضان و حضور میلیونی زائران در مشهد از شرایط ویژه ای برخوردار است و از آنجا که ۱۰۰ درصد زائران به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند، بازدید از نمایشگاه قرآن می تواند بخشی از برنامه های زیارتی آنان باشد.

وی افزود: شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با همکاری آستان قدس رضوی در جوار حرم مطهر و در مرکز همایش ها و نمایشگاه های آستان قدس رضوی برگزار می شود که متولیان آستان در این زمینه همکاری شایانی داشتند.

حسین زاده اضافه کرد: با همکاری شخص تولیت آستان قدس رضوی و نگاه ویژه ایشان به اضافه شدن حوزه قرآن به سبد فرهنگی زائر، برپایی نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در حرم مطهر رضوی برنامه ریزی شده است.

وی اظهار داشت: برپایی نمایشگاه قرآن و عترت در حرم مطهر رضوی مزایای متعددی دارد و زائران و مجاوران می توانند در کنار زیارت، از فضای قرآنی نمایشگاه نیز بهره مند شوند و از دستاوردها و محصولات قرآنی دستگاه های اجرایی و نهادهای دست اندرکار و همچنین برنامه های قرآنی مرتبط با ماه رمضان بهره گیرند.

وی گفت: همزمان با نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، شهرداری نیز اقدام به برگزاری نمایشگاه های متنوع با موضوع قرآن در نقاط مختلف شهر خواهد کرد.

برپایی شانزدهمین نمایشگاه قرآن در مشهد بدون اختصاص بودجه دولتی

برپایی شانزدهمین نمایشگاه قرآن با شعار "قرآن، خانواده و زندگی"

رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست خبری گفت: نمایشگاه قرآن دوره قبل در ۱۷ شهرستان به صورت غیرمتمرکز برگزار شد، اما شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت با شعار "قرآن، خانواده، زندگی" پیش رو همزمان در مشهد و ۳۳ شهرستان استان از چهارم تا ۱۱ فروردین ماه برگزار خواهد شد.

حمید صمدی اظهار داشت: ۱۲ ناشر از ناشران قرآن و عترت، هشت ناشر الکترونیک، محصولات فرهنگی و هنری مرتبط با قرآن، کمیته صنایع خلاق و فرهنگی، ۱۵ موسسه و تشکل قرآنی، بخشهای هنرهای تجسمی، انجمن سینمای جوان، کانونهای فرهنگی و هنری مساجد، حوزه تلاوت قرآنی، بخش کودک و نوجوان، دستاوردهای دستگاه های اجرایی یا نهادهای قرآنی، حجاب و عفاف؛ جامعه قاریان مشهد، مجموعه شهدا و ایثارگران و آستان قدس رضوی غرفه های نمایشگاه قرآن و عترت مشهد را تشکیل می دهند.

وی بیان کرد: تئاتر مرتبط با موضوع قرآن و رضوی، محفل انس با قرآن، کرسی های تلاوت، کارگاه خوشنویسی، کتابت قرآن، پخش فیلم و انیمیشن قرآنی، سحرخوانی و چاووشی خوانی، نمایشگاه عکس با موضوع حرم، استقرار دبیرخانه جشنواره عکس رضوی، جنگ قرآنی، رونمایی از محصولات و تازه های کتاب قرآنی و ارایه مشاوره های قرآنی بخشی از برنامه های جنبی این نمایشگاه است.

صمدی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن و عترت مشهد از ساعت ۱۷ تا ۲۲:۳۰ دقیقه آماده بازدید زائران و مجاوران است، افزود: وسیله ایاب و ذهاب نیز فراهم شده و مردم می توانند از اقصی نقاط شهر به نمایشگاه قرآن و عترت بیایند.

مسوول گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد ۲۷ دستگاه اجرایی با نهاد به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مشارکت داشته اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha