۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۳۴
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85061224
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توضیحات اداره کل ورزش و جوانان درباره واگذاری سالن ژیمناستیک بیرجند

بیرجند - ایرنا - سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: با توجه به فراخوان انجام شده، سالن ژیمناستیک و ووشو بهاران بیرجند از طریق مزایده در قالب قرارداد اجاره یکساله با حفظ کاربری موجود به بخش خصوصی واگذار شد.

محسن قطبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از اعلام فراخوان عمومی، یکی از مربیان ورزشی برنده مزایده سالن ژیمناستیک و ووشو بهاران بیرجند شده است.

وی گفت: به دلیل بالا بودن هزینه‌های نگهداری از اماکن و سالن‌های ورزشی و اینکه ادارات ورزش و جوانان قادر به تامین این هزینه‌ها نیستند، واگذاری این مکان‌ها به بخش خصوصی سبب حفظ و نگهداری همچنین درآمدزایی از آنها می‌شود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: تمامی اماکن و فضاهای ورزشی قابل واگذاری در راستای اجرای قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، از طریق سامانه ستاد (تدارکات الکترونیکی دولت) به فراخوان عمومی گذاشته می‌شود.

وی درباره واگذاری سالن تخصصی ژیمناستیک و ووشو بیرجند افزود: قبل از فراخوان در سامانه ستاد همچنین در مهلت قانونی جلساتی با روسا و نمایندگان هیات‌های ورزشی که در سالن‌ها مشغول فعالیت بودند، برگزار شد و مراتب به اطلاع و آگاهی آنان در صورت نیاز برای شرکت در آگهی فراخوان رسید اما به‌رغم جلسات برگزار شده و اطلاع‌رسانی لازم در مهلت قانونی اقدامی صورت نگرفت.

قطبی گفت: با توجه به لزوم عمل به قوانین و مقررات درخصوص حفظ، نگهداری و مدیریت اماکن ورزشی متعلق به دولت برای مدیریت بهینه منابع و کاهش تصدی‌گری، سال ۱۴۰۰ به تشخیص مدیریت وقت تمامی اماکن ورزشی تحت اختیار این اداره کل در استان در قالب فرآیند مزایده برای سال ۱۴۰۱ تعیین تکلیف و به متقاضیان بخش غیردولتی اعم از هیات‌های ورزشی استانی و شهرستانی و سایر افراد حقیقی و حقوقی در قالب قرارداد اجاره یکساله واگذار شد.

وی افزود: یکی از مربیان ورزشی استان برنده مزایده سالن بهاران بیرجند شد که در اختیار هیات‌های ووشو و ژیمناستیک استان قرار داشت و این سالن در قالب قرارداد اجاره یکساله با حفظ کاربری موجود واگذار شده است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: به دنبال نگرانی روسای هیات‌های ورزشی ژیمناستیک و ووشو استان در این خصوص همچنین تغییر مدیریت در اداره کل ورزش و جوانان استان، چند جلسه با برنده مزایده و نیز هیات‌های ورزشی مذکور تشکیل شد تا نسبت به تعیین تکلیف موضوع در چارچوب تفاهم و از طریق ساز و کارهای اداری اقدام شود اما به دلیل عدم توافق طرفین آن طور که شایسته بود موضوع به سرانجام نرسید.

وی افزود: برنده سالن ورزشی بهاران بیرجند پس از عدم توافق درخصوص نحوه استفاده طرفین از سالن مذکور و در راستای قرارداد منعقد شده، اقدام به طرح دعوی در مراجع قضایی استان کرده است که پس از چند نوبت رسیدگی در نهایت رای اثبات قرارداد و اجرای مفاد آن به اداره کل ورزش و جوانان استان صادر شد.

قطبی بیان کرد: رای قطعی در آذر امسال صادر شده و این اداره کل برای اجرایی کردن رای صادره با کمترین آسیب به هیات‌های ورزشی مستقر در این سالن از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کرد اما به دلیل سوء تفاهم‌های ایجاد شده بین روسای هیات‌های ژیمناستیک، ووشو و برنده مزایده منتج به نتیجه مطلوبی نشد.

وی گفت: در حال حاضر حسب قرارداد منعقد شده با برنده مزایده و نیز مفاد رای صادره از مراجع قضایی، هیچ گونه تغییر کاربری در نوع و نحوه بهره‌برداری سالن ورزشی بهاران بیرجند ایجاد نشده و نخواهد شد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی عنوان کرد: برنده سالن ورزشی بهاران بیرجند مکلف به بهره‌برداری و استفاده از سالن مذکور در راستای کاربری موجود بوده و هرگونه تغییر در نوع بهره‌برداری (به فرض محال) منوط به اخذ مجوز از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان خواهد بود.

وی افزود: سیاست اداره کل ورزش و جوانان در قبال هیات‌های ورزشی از تصدی‌گری اماکن ورزشی به سمت سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در زمینه توسعه رشته‌های ورزشی تحت مدیریت در سطح استان تغییر کرده است.

قطبی گفت: تمامی هیات‌های ورزشی باید با تغییر نگرش در این باره از سالن‌داری به سمت ارتقای کمی و کیفی رشته‌های تحت پوشش در سطح استان، تحقق اصول مدیریت مطلوب با رعایت شفافیت و براساس آیین‌نامه مالی و معاملاتی نحوه فعالیت هیات‌های ورزشی استانی و شهرستانی حرکت کنند.

واگذاری سالن ورزشی بهاران به بخش خصوصی در روزهای اخیر موجب اعتراض برخی فعالان ورزشی قرار گرفته و شماری از آنان با حضور در مقابل این سالن خواستار رسیدگی مسوولان استان به موضوع شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha