۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۴۱
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85061234
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستیار استاندار خراسان جنوبی در امور مردمی‌سازی دولت معرفی شد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی در حکمی "جواد زراعتکار مقدم" را به عنوان دستیار خود در امور مردمی‌سازی دولت منصوب کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، دستیار استاندار در مردمی‌سازی طی نشستی با حضور استاندار خراسان جنوبی، مشاور عالی استاندار و مدیرکل دفتر استاندار معرفی شد.

استاندار خراسان جنوبی در این نشست گفت: خیلی از مسائل و موضوعات روی کاغذ بسیار زیبا و مطلوب است ولی در مرحله اجرا و میدان، مشکلاتش نمایان می‌شود که به واقع یک تجربه است.

جواد قناعت با اشاره به اینکه مردمی‌سازی دولت کار نو و جدید است تاکید کرد: باید از این ظرفیت به نفع مردم و استان خودمان به بهترین نحو استفاده کنیم و نباید فقط به دستورالعمل‌های رسیده از تهران اکتفا کنیم بلکه در کنار آن باید کارهای جدید و نو را رقم بزنیم.

وی از جمله ارتباطات مردمی به دیدار و ارتباط با گروه‌های جهادی اشاره کرد که به صورت خودجوش زیرمجموعه بسیج سازندگی و سپاه و با هدایت آنها در حوزه محرومیت‌زدایی در روستاها فعالیت دارند.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی بیان کرد: اگر ارتباط با گروه‌های جهادی در حوزه دستیار متمرکز شود، بسیار مطلوب خواهد بود.

وی افزود: استان‌های دیگر هم به تناسب ظرفیت‌های منطقه خود کارهای نو را در حوزه مردمی‌سازی رقم می‌زنند و ما در خراسان جنوبی نیز در عرصه مردمی‌سازی دولت باید ایده‌های نو داشته باشیم.

قناعت با تاکید بر اینکه باید از افراط و تفریط پرهیز کنیم گفت: باید واقعیت‌ها و حتی چند قدم جلوتر از آن را دید.

وی در حکم انتصاب دستیار مردمی‌سازی نیز آورده است: دولت سیزدهم در مطلع گام دوم انقلاب با شعار دولت مردمی و با هدف به میدان آوردن مردم برای اجرای حکمرانی مردمی بر سر کار آمده است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: امامین انقلاب همواره بر نقش بی بدیل مردم در تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری، اجرا و نظارت به عنوان رئوس محورهای مردمی‌سازی دولت سخن به میان آورده‌اند؛ ناظر به این دغدغه مقدس، نقش جریان‌های حلقه‌های میانی به عنوان پیشران‌های خودجوش مردمی در به میدان آوردن مردم نقشی ممتاز است.

وی روحیه و مشی انقلابی و معتقد به تحقق اهداف و شعار دولت، عدالت‌ورزی، پاکدستی و فساد ستیزی، مردم‌داری و اعتقاد به نقش‌آفرینی مردم به عنوان عامل اصلی پبشرفت کشور، برخورداری از حسن شهرت و معتمد بودن بین تشکل‌ها و جریان‌های خودجوش مردمی را از شایستگی‌های دستیار مردمی‌سازی برشمرد.

قناعت، ماموریت کلیدی دستیار استاندار در امور مردمی‌سازی دولت را گفتمان‌سازی، طرح مساله و پیگیری امور در تحقق این ماموریت عنوان کرد.

"جواد زراعتکار مقدم" دارای دکترای مهندسی برق - مخابرات سیستم و عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha