۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۳۹
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85061573
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

۱۲۰ محفل انس با قرآن‌کریم ماه مبارک رمضان در گیلان برنامه‌ریزی شد

رشت - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: بر اساس آخرین آمار ۱۲۰ محفل انس با قرآن کریم به مناسب ماه مبارک رمضان در این استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سعید مهدوی روز یکشنبه به مناسبت فرا رسیدن سال جدید و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: علاوه بر این ۶۲۱ مراسم جزء خوانی قرآن کریم در مساجد و سالن‌های اجتماعات گیلان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری ۲۴۴ جلسه خانگی قرآن کریم توسط موسسات و خانه‌های قرآنی استان افزود: برگزاری محافل قرآنی سیار و محله محور در مزار شهدا یا منازل شهیدان و بوستان ها در ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده‌است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان برگزاری کرسی تفسیر قرآن کریم را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری کرسی تفسیر قرآن کریم برنامه دائمی است که از سال گذشته در استان آغاز شده و ادامه دارد.

وی اظهار کرد: با تاکید بر بهره‌مندی از تدبر و تفسیر قرآن کریم و استفاده از ظرفیت جلسات جزء خوانی پیش‌بینی شده تا حداقل ۱۰ دقیقه توسط مبلغان با محوریت سوره محمد (ص) برای جریان‌سازی و ساماندهی نشر خوبی ها انجام گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان اضافه کرد: در عین حال کتاب تبیین با تبیان تالیف حجت‌الاسلام راجی به شبکه مبلغان و مفسران معرفی می‌شود تا در باب سخنرانی‌ها و در میان تدبر قرآنی از مفاد این کتاب استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی برای استقبال از ماه مبارک رمضان ساماندهی محافل مذهبی، قرآنی و معنوی در مساجد و مجامع عمومی اعم از بوستان ها، سواحل و تفرجگاه ها را پیش‌بینی کرده و در این راستا برنامه‌هایی را تدارک دیده‌است.

حجت الاسلام مهدوی بیان کرد: بر این اساس علاوه بر برنامه‌های یاد شده با مشارکت منطقه آزاد بندرانزلی و همکاری آنان برای اقامه نماز جماعت در آن منطقه، جُنگ شادی هدفمند و نشاط آفرین با رعایت چارچوب و موازین شرعی برای ایجاد گفتمان و تعظیم خوبی‌ها در کنار برگزاری نمایشگاه و مسابقه‌های مختلفی پیش بینی شده‌است.

وی خاطر نشان کرد: فضاسازی محیطی مبنی بر رعایت عفاف و پاکدامنی و دعوت به حیا و غیرت توسط منطقه آزاد بندرانزلی برنامه ریزی وانجام شده ضمن اینکه مشابه این برنامه نیز در سواحل و تفرجگاه‌ها در صورت حمایت دستگاه ها اجرایی گیلان انجام می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از همه هیات امنا و متولیان مساجد به ویژه در روستاها خواست تا حداقل یک وعده نماز جماعت، جلسات قرآنی شامل تدبر در قرآن کریم، تفسیر و جزء خوانی قرآن را برای ماه مبارک رمضان پیش‌بینی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در این نشست با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه ایران و تزریق یاس و ناامیدی در بین مردم اظهار کرد: ویروس یاس و ناامیدی در یک ملت ماهیت و اقتدار یک ملت را به زوال و ضعف می‌کشاند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان خاطر نشان کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان که ظرفیت طلایی و فرصت بسیار خوبی برای جلوگیری از بسیاری رذایل همچون بی حیایی و بی غیرتی می باشد، لازمست نسبت به توطئه جدی دشمنان ایران اسلامی و قوی اعلام خطر شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha