۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۰۵
کد خبر: 85061574
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

یک واحد عرضه فرآورده خام دامی در قشم پلمب شد

۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۰۵
کد خبر: 85061574
یک واحد عرضه فرآورده خام دامی در قشم پلمب شد

قشم - ایرنا - رییس اداره دامپزشکی قشم از پلمب یک واحد متخلف عرضه فرآورده خام دامی در این شهرستان مرزی خبر داد و گفت: این واحد به دلیل عرضه گوشت تاریخ مصرف گذشته و غیر بهداشتی با دستور مقام قضایی و در اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی بر بازار اقلام خوراکی، ویژه ایام نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان تعطیل شده است.

محمد صدیق ارم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی و هنگام بازدید کارشناسان نظارتی این اداره، از یک واحد عرضه فرآورده خام دامی و مشاهده تخلفات بهداشتی، به منظور حفظ بهداشت عمومی و جلوگیری از ایجاد مخاطره بهداشتی پرونده تخلفاتی این واحد صنفی تشکیل و به مرجع قضایی ارجاع شده است.

وی ادامه داد: با عنایت به اجرای طرح تشدید نظارتی ویژه ایام پایانی سال، تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان توسط دامپزشکی در سراسر کشور، این اداره با برنامه ریزی مناسب و تشکیل گروه های نظارتی در این ایام، که از ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ آغاز و تا پنجم اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت، بازرسی بهداشتی مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی را، در دستور کار قرار داده است، که علاوه بر نظارت های مستمر سالیانه، برنامه تشدید نظارتی با هدف ارتقای امنیت غذایی و حفظ سلامت جامعه، به صورت شبانه روزی مراکز یادشده را، تحت رصد نظارت بهداشتی دامپزشکی قرار خواهد داد.

یک واحد عرضه فرآورده خام دامی در قشم پلمب شد

رییس اداره دامپزشکی قشم توضیح داد: در این پرونده تخلف بهداشتی میزان ۱۶۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی شامل گوشت قرمز گرم تاریخ مصرف گذشته، توقیف و با دستور دادستان شهرستان امحا و از چرخه مصرف همشهریان خارج شد و به دلیل تذکرات پیاپی قبلی و تکرار تخلف، به منظور جلوگیری از ایجاد مخاطره برای مصرف کنندگان و بازدارندگی لازم، واحد یادشده، با دستور مقام قضایی، پلمپ شد.

ارم اضافه کرد: از ابتدای اجرای این طرح نظارتی تا کنون مقدار ۲۵۰ کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی غیر قابل مصرف انسانی توسط بازرسان بهداشتی این اداره کشف و از چرخه مصرف خارج شده است و به منظور حفظ بهداشت عمومی و سلامت شهروندان، این اداره قاطعانه با تهدید کنندگان سلامت جامعه، برخورد می کند.

یک واحد عرضه فرآورده خام دامی در قشم پلمب شد

وی گفت: از قشموندان درخواست می شود برای حفظ سلامتی خود و خانواده، ارتقای سطح بهداشت جامعه و جلوگیری از اشاعه بیماری های مشترک بین انسان و دام، گوشت قرمز، مرغ، ماهی و سایر فرآورده های خام دامی را از مراکز مجاز و دارای مهر و نشان دامپزشکی خرید کنند.

رییس اداره دامپزشکی قشم تصریح کرد: مردم و شهروندان نگین خلیج فارس باید از خرید فرآورده های خام دامی خارج از چرخه نظارت دامپزشکی خودداری کنند ‌و هر گونه تخلف بهداشتی را با شماره تلفن های ۰۷۶۳۵۳۴۴۱۱۰ و ۰۷۶۳۵۳۴۴۴۲۰ به دامپزشکی اطلاع دهند.

یک واحد عرضه فرآورده خام دامی در قشم پلمب شد

به گزارش ایرنا، با دستور معاون وزیر و رییس سازمان دامپزشکی کشور اجرای طرح ملی تشدید نظارت های بهداشتی و شرعی ویژه ایام پایانی سال، تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان، ابلاغ و با برنامه ریزی انجام شده و گروه بندی صورت پذیرفته، ۲۷ اکیپ عملیاتی در بخش دولتی سطح استان هرمزگان در قالب؛ ۱۳ گروه ثابت و ۱۴ گروه سیار متشکل از ۴۱ نفر دامپزشک و بازرس بهداشتی و ۱۴ نفر ناظر شرعی، از نیمه دوم اسفند ۱۴۰۱ تا پنجم اردیبهشت ۱۴۰۲ همزمان با عید سعید فطر، کار نظارت بهداشتی و شرعی را در اجرای این طرح سلامت محور، برعهده دارند.

علاوه بر گروه های اعلام شده در بخش دولتی، ۱۴۷ نفر دکتر دامپزشک و سایر رده های دامپزشکی، به عنوان ناظرین فنی بهداشتی بخش خصوصی، در واحدهای پرورشی و صنایع وابسته به دام تحت نظارت دامپزشکی در سطح استان هرمزگان، کار نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده های خام دامی از مزرعه تا سفره را بر عهده دارند، که فعالیت آنان تحت نظارت حاکمیتی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان است و با نظارت های بهداشتی مستمر خود در تولید فرآورده های خام دامی، کمک شایانی نیز به بخش دولتی دامپزشکی در اجرای این طرح تشدید نظارتی و همچنین ارتقاء امنیت غذایی و تامین سلامت جامعه در استان، کشور و بازارهای فرا ملی، خواهند داشت.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha