۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۲۸
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 85061577
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتبار تکمیل ۴۵ کیلومتر محور بجنورد به جنگل گلستان تخصیص یافت

بجنورد- ایرنا- معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: تکمیل بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان از مصوبات سفر رییس جمهور به استان بود که ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی برای اجرای ۴۵ کیلومتر باقی مانده تخصیص یافت.

به گزارش ایرنا، مهدی رشیدی روز یکشنبه در پویش همراهان سفر ایمن در محل راهدار خانه امین الله بجنورد اظهار کرد: ۸۰۰ میلیارد تومان در سفر دولت به استان برای پروژه های راهسازی محور بجنورد-جنگل گلستان اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: در مرحله نخست ۱۲۰ میلیارد تومان به این طرح تخصیص یافت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی افزود: اکنون بخش زیادی از محور بزرگراهی بجنورد-جنگل گلستان به صورت چهار بانده زیر بار ترافیک رفته است و ۴۵ کیلومتر باقی مانده با این منابع تکمیل می شود.

ادامه داد: پیمانکاران این پروژه راهسازی مطالبات زیادی دارند که بخش زیادی از منابع تخصیص یافته باید برای پرداخت مطالبات صرف شود.

محور چهار خطه بجنورد - جنگل گلستان بخشی از محور سراسری بهشهر – گرگان– مشهد است، این محور سراسری بیش از ۵۶۰ کیلومتر طول دارد که ۲۷۲ کیلومتر از آن در حوزه استحفاظی راه و شهرسازی خراسان شمالی قرار دارد.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور پیشتر گفته بود که پیمانکاران پروژه راهسازی در محور بجنورد-جنگل گلستان بابت اجرای این طرح در محدوده خراسان شمالی ۱۸۰ میلیارد تومان مطالبه دارند و تکمیل این پروژه بزرگراهی هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

این محور علاوه بر اینکه برای مردم خراسان شمالی اهمیت دارد، به عنوان راه ملی و حتی بین المللی دارای اهمیت است و سرعت دادن به اجرای آن از مطالبات مردمی است چرا که این مسیر از شرقی ترین مرزها تا غربی ترین مرزهای کشور را پوشش می دهد و ارزش ترانزیتی دارد.

استان خراسان شمالی حدود ۶ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر آن راه روستایی و مابقی را راه های اصلی است که حدود ۱۸۵ کیلومتر آن را بزرگراه تشکیل می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha