۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۳۷
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85061609
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

روند تامین و توزیع گوشت و میوه در استان سمنان متناسب با نیاز است

سمنان- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تامین و توزیع گوشت قرمز، گوشت مرغ و میوه عیدانه در استان متناسب با نیاز استان و مطلوب است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا قاسمی روز یکشنبه در نشست قرارگاه امنیت غذایی استان سمنان با اشاره به نقش مهم تولیدکنندگان مرغ گوشتی و فعالیت سامانه رهتاب(راهکار هوشمند مدیریت و بهینه‌سازی زنجیره تامین کالاهای اساسی) اظهار داشت: از طریق این سامانه روند توزیع مرغ، مقدار و قیمت به خوبی رصد می شود و همچنین مشکلی از نظر تامین مرغ گرم در استان سمنان وجود ندارد.

وی با اشاره به روند مناسب توزیع گوشت قرمز گفت: در حال حاضر روند توزیع گوشت قرمز مناسب است و توزیع ۱۰ تن گوشت قرمز هدف‌گذاری شده است.

وی از مدیران جهادکشاورزی در شهرستان‌ها خواست تا رصد و پایش لازم از مرغداران گوشتی که آماده جوجه‌ریزی هستند انجام شود تا همراهی لازم را برای تولید و تآمین مرغ گرم داشته باشند تا استان سمنان در دهه پایانی ماه مبارک رمضان و همچنین آخر فروردین ماه با کمبود مرغ گرم مواجه نشود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان همچنین بر ضرورت کنترل لازم بر فعالیت کشتارگاههای کشیک در ایام نوروز و تعطیلات تاکید کرد و گفت: در صورت نیاز از کشتارگاه‌های غرب استان سمنان هم کمک گرفته شود.

قاسمی بر ضرورت کنترل کیفی و بهداشتی مرغ نیز تاکید کرد و گفت: یکی از حقوق شهروندی تهیه مرغ با کیفیت بهداشتی است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و در صورت تخلف احتمالی اقدامات قانونی و برخورد تعزیراتی لازم انجام شود.

وی درباره تامین مرغ منجمد گفت: ذخیره استان سمنان در زمینه مرغ منجمد مناسب است و در این زمینه نگرانی وجود ندارد. مدیران جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها رصد لازم را داشته باشند تا شهروندان به هر اندازه به مرغ منجمد نیاز دارند تامین شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان درباره میوه شب عید و میزان توزیع و قیمت آن یادآور شد: بر اساس دستورالعمل و به اندازه‌ای که ظرفیت کاهش قیمت وجود داشت، اقدامات لازم انجام شد و در حال حاضر سیب زرد و قرمز به قیمت هر کیلوگرم ۳۰و ۲۴ هزار تومان و پرتقال به قیمت ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان در حال عرضه است که نسبت به قیمت بازار با قیمت پایین تر در حال عرضه می باشد.

وی از شبکه تعاون روستایی خواست تا بر روند توزیع میوه نظارت لازم را داشته باشد، تا نظارت لازم از زمان بارگیری میوه از سردخانه تا زمانی که به دست مصرف کننده می‌رسد انجام شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تآکید کرد: تلاش شود تا اگر غرفه ای در سطح شهرستان فعال نمی‌شود، غرفه جایگزین معرفی شود و توزیع میوه را انجام دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان گفت: شکر و برنج برای طرح ضیافت تآمین و مقرر گردید تا هر چه سریعتر مباشرین معرفی شوند تا خرید صورت گیرد و نیاز شهروندان تآمین شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha