۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۰۲
کد خبر: 85061704
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در بقاع متبرکه فارس آغاز شد

شیراز-ایرنا-مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: در پی تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن دو طرح نوروزی «آرامش بهاری» و «ضیافت الهی» به صورت همزمان در بقاء متبرکه این استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی یکشنبه در نشست خبری با اشاره به برنامه‌ریزی اوقاف برای ایام ماه مبارک رمضان و نوروز افزود: این طرح ها طرح‌ها تا سوم اردیبهشت ۱۴۰۲ در سراسر استان ادامه دارد.

وی ادامه داد: همچون سال‌های گذشته بقاع متبرکه و حرم‌های مطهر امامزادگان مکان اجرای این طرح‌ها است که برای سهولت خدمت‌رسانی به زائران و ارایه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بقاع متبرکه در سه سطح مختلف تقسیم‌بندی و برنامه‌ریزی شده است.

موسوی با بیان اینکه غبارروبی و نظافت، فضاسازی محیطی درهمه اماکن مقدس این استان انجام شده است،‌ گفت: برگزاری مراسم سال تحویل ویژه بقاع متبرکه در امکان سطح یک و دو اجرا می شود، اقامه نماز جماعت نیز در تمام بقاع متبرکه و برپایی خیمه‌های معرفت دینی در بقاع سطح یک و دو خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: خیمه‌های معرفت دینی شامل غرفه‌های مختلف پاسخگویی به سوالات شرعی، مشاوره، غرفه کودک و نوجوان و غرفه‌های چند رسانه‌ای است که با استفاده از حضور مبلغین اعزامی و بومی مدیریت می‌شود.

وی اظهار کرد: آیین جزء‌خوانی قرآن کریم در حرم‌های مطهر، برپایی محافل انس با قرآن کریم با تلاوت قاریان‌ بین‌المللی، برگزاری ویژه برنامه‌های دعاخوانی و مناجات ویژه ایام ماه مبارک رمضان خواهد بود که در قالب اجرای برنامه‌های طرح نوروزی آرامش بهاری و ضیافت الهی است.

موسوی اضافه کرد: تعدادی از برنامه‌ها به صورت اختصاصی و مناسبتی در طول مدت اجرای این طرح برگزار خواهد شد که از جمله این ویژه برنامه می توان به «خدیجه مادر امت» در ۱۰ رمضان، جشن ولادت کریم اهل بیت(ع) در نیمه ماه مبارک رمضان، برپایی کاروان‌های شادی و جشن و سرور با عنوان «نسیم کرامت»، برپایی ویژه برنامه‌های احیا و شب‌های قدر و عزاداری شهادت امیرالمومنین(ع)، برگزاری سفره افطار ساده در حرم‌های مطهر امامزادگان اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha