افزایش اعتبارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان ضروری است

گرگان - ایرنا - گرگان - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: توجه ویژه به افزایش و تخصیص اعتبارات در حوزه راهداری و حمل و نقل از محل اعتبارات تملک استانی ضروری است.

محمد تیموری روز یکشنبه در نشست کمیسیون مدیریت ایمنی وحمل و نقل جاده‌ای استان گلستان، افزود: براساس آخرین آمار، میزان تخصیص اعتبارات استانی راهداری و حمل و نقل در سال ۱۴۰۱ هشت درصد بود.

وی اشاره ای به میزان اعتبارات سال ۱۴۰۱ در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نکرد و گفت: توجه به افزایش اعتبارات استانی، از راهکارهای ارتقای ایمنی راه‌ها است.

وی بر افزایش ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات و تلفات جادهای در طرح نوروزی تاکید کرد.

عادل مصدقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان هم در این جلسه گزارشی از اقدامات این اداره کل از جمله قبل آغاز سفرهای نوروزی ارائه کرد و افزود: اجرای طرح‌های نوروزی پویش همراهان سفر ایمن و کاهش منفی ۱۰ کیلومتر بر ساعت از جمله این طرح‌ها است.

سید مهدی محیایی معاون عمرانی استانداری گلستان هم با برشمردن اهمیت ایمن سازی راه‌ها در کاهش تصادفات و تلفات جادهای به دستگاه‌های متولی توصیه کرد که هماهنگی های لازم را برای این هدف به کار بگیرند.

همچنین تیموری معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از طرح پویش همراهان سفر ایمن استان گلستان واقع در مجتمع خدماتی رفاهی محور گرگان - علی‌آبادکتول دیدن کرد و گفت: امسال ۲۱ هزار راهدار برای سفر ایمن هم میهنان در راه‌های کشور حضور دارند و آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند.

براساس گزارش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، امسال جانمایی محل‌های اجرای پویش همراهان سفر ایمن نوروزی در استان شامل مجتمع بین راهی در محور گرگان - بندرگز، مجتمع بین راهی لوه در محور جنگل گلستان، مجتمع بین راهی در محور گنبدکاووس - اینچه‌برون و مجتمع بین راهی گرگان به علی‌آباد کتول است.

گلستان در مجموع ۵ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل بزرگراه، راه اصلی و فرعی درجه یک، دو و سه دارد که۵۴ گردنه به طول ۶۰۳ کیلومتر و حدود هزار و ۹۰۰ کیلومتر محور کوهستانی و برفگیر در این استان وجود دارد و مسیرهای کوهستانی آن شامل درازنو در کردکوی، توسکستان - چهارباغ در گرگان، افراتخته در علی آبادکتول، خوش ییلاق در آزادشهر، جنگل گلستان و گلیداغ در مراوه‌تپه می‌شود.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت بین۲ قطب گردشگری شمال و زیارتی مشهد مقدس قرار دارد و هر ساله مسافران نوروزی بی شماری از این استان با خودرو شخصی‌ گذر می‌کنند.

این استان دارای جاذبه‌های طبیعی، زیارتی، زراعی و باغی، تاریخی، آبی، مرزی و جنگلی از شمال با ترکمنستان، از شرق با خراسان شمالی، از غرب با مازندران و جنوب با سمنان همسایه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha