۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۰۴
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85061785
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: توجه به اقشار آسیب پذیر از رویکردهای بودجه ۱۴۰۲ است

سنندج- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به اقشار آسیب پذیر و محرومیت زدایی، از رویکردهای قانون بودجه سال ۱۴۰۲ است.

به گزارش ایرنا، بهزاد رحیمی روز یکشنبه در آخرین جلسه شورای اداری سال ۱۴۰۱ شهرستان سقز، اظهار کرد: در بودجه ۱۴۰۲ همچنین یک هزار میلیارد تومان از محل صندوق پیشرفت و عدالت، برای استان ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در کنار این موارد از محل اعتبارات تبصره ۱۸ برای تولید و اشتغال، مبلغ های مناسبی در نظرگرفته شده است که امیدواریم جهش های خوبی ایجاد کند.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از رویکردهای بودجه توجه به اقشار آسیب پذیر و محرومیت زدایی، اختصاص یارانه نان، افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان و معافیت های مالیاتی حقوق زیر ۱۰ میلیون تومان، ارائه تسهیلات برای سیاست های جوانی جمعیت و تسهیلات مسکن است.

رحیمی اقدامات شهرستان سقز در حوزه بهداشت و درمان، آسفالت راه روستایی و آبرسانی به روستاها را مناسب خواند و خواستار ادامه این روند شد.

وی گفت: آسفالت ۳۷ کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۱ و همچنین عزم جدی برای ترمیم و روکش آسفالت ۲۰ کیلومتر جاده صاحب گلتپه و عمل به تعهدات شرکت صدرتامین طلای قلقله برای آسفالت جاده مازوجدار، از دیگر دستاوردهای حوزه راه است.

وی با اشاره به پتانسیل مهم معادن برای توسعه منطقه و اشتغال مردم روستا، از اقدامات فرماندار سقز برای استفاده از این ظرفیت تشکر و تاکید کرد: در وصول حقوقات دولتی معادن نباید به هیچ عنوان کوتاهی کرد.

رحیمی افزود: فرودگاه سقز جزو بهترین فرودگاه های کشور است ولی تاکنون همه زیرساخت های آن برای پرواز ایمن فراهم نشده لذا تکمیل آن از دغدغه های جدی و مطالبات مردم است.

امام جمعه سقز هم در این جلسه با اشاره به مشکلات موجود ناشی از تحریم های ظالمانه و همچنین بیکاری جوان، خواستار نظارت جدی بر بازار، رفع مشکل بیکاری، تلاش و همفکری تمام مسئولان برای توسعه و آبادانی بیشتر شهرستان شد.

ماموستا محمود ابن الخیاط با اشاره به اهمیت و جایگاه مشاوره در اسلام، تعامل نماینده عالی دولت در شهرستان و نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی را مناسب و ارزنده خواند و گفت: باید از این ظرفیت، برای سازندگی شهرستان استفاده کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha