امدادرسانی به ۶۰ دستگاه خودرو گرفتار در برف گردنه «مایین‌بلاغ» محور شاهین‌دژ - تکاب
عکس ارشیوی است

مهاباد - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شاهین دژ گفت: ۶۰ دستگاه خودرو گرفتار در برف و کولاک گردنه «مایین‌بلاغ» محور شاهین‌دژ - تکاب با تلاش راهداران امدادرسانی شد.

کاظم پاشایی یکشنبه شب در گفت وگو با خبرنگا ایرنا افزود: بارش برف از چند ساعت پیش در این محور شروع شده و اکنون ارتفاع برف در این گردنه به بیش از ۲۰ سانتی‌متر رسیده است.

به گفته وی، خودروهای گرفتار فاقد زنجیر چرخ و لاستیک مناسب بودند به همین دلیل در برف و کولاک گرفتار شدند.

وی اضافه کرد: ماموران راهداری با استفاده از ادوات راهداری مسیر را برفروبی و نمک‌پاشی کردند و خودروهای گرفتار در برف و کولاک را نجات دادند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شاهین دژ گفت: هم اکنون در حدود پنج کیلومتر از گردنه «مایین‌بلاغ» مسیر شاهین‌دژ - تکاب برفی و لغزنده است از این‌رو توصیه می‌شود رانندگان هنگام تردد در این محور بطور حتم از زنجیر چرخ استفاده کرده و سوخت کافی به‌ همراه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، ۲ روز قبل نیز بر اثر بارش برف و کولاک در گردنه مایین بلاغ بیش از ۱۵۰ دستگاه خودرو سواری گرفتار شده بودند که با همکاری ماموران راهداری و امدادگران جمعیت هلال احمر رهاسازی شدند.

محور شاهین دژ - تکاب بیش از ۸۵ کیلومتر طول دارد و گردنه «مایین بلاغ» به طول ۲۰ کیلومتر از مسیرهای کوهستانی و سخت گذر جنوب آذربایجان غربی است.

طبق اعلام اداره هواشناسی مهاباد سامانه بارشی از امروز وارد منطقه شده و فعالیت خود را به صورت افزایش ابر، بارش باران و برف همراه با رعد و برق آغاز کرده و تا چهارشنبه فعالیت آن به صورت متناوب ادامه دارد و بارش‌ها در مناطق مرتفع به صورت برف پیش بینی می‌شود.

شهرستان شاهین دژ در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و دارای ۱۰۰ کیلومتر جاده بین شهری و ۵۲۵ کیلومتر جاده روستایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha