۲ فروردین ۱۴۰۲، ۷:۱۶
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85061957
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۷هزار شیء تاریخی در موزه قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد نگهداری می‌شود

خرم‌آباد- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: ۱۷هزار شیء تاریخی در موزه و گنجینه قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد نگهداری می شود که برای شناخت پیشینه استان به گردشگران و مسافران نوروزی کمک می کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان، " عطا حسن پور" اظهار کرد: اخیرا ۲۰ شیء جدید نیز برای نخستین بار در استان نمایش داده می‌شوند و شامل جنگ افزار، ابزار و ادوات سوارکاری، اشیاء آیینی و اشیای مربوطه به مراسم نذری، گچبری‌های غار ساسانی قلاگوری و غیره هستند.

وی افزود: این تغییر محتوای موزه باستان‌شناسی قلعه فلک‌الافلاک به مناسبت فرارسیدن عید نوروز و استقبال بیشتر بازدیدکنندگان انجام شده و همچنین در سایر بخش‌های این مجموعه، متفاوت ‌تر از همیشه پذیرای هموطنان عزیز خواهیم بود.

حسن پور بیان کرد: قلعه فلک‌الافلاک میراث تمدنی لرستان و ایران است که هر ساله خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند بنابراین در تمام بخش‌های معماری، تاریخی، باستان‌شناسی، مردم‌شناسی و صنایع دستی حرف برای گفتن دارد و سرمایه‌گذاری در هر کدام از این بخش‌ها موجب رونق گردشگری خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اظهار کرد: موزه قلعه فلک‌الافلاک در ایام نوروز همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۲۱ آماده بازدید مسافران و گردشگران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha