۲۴ پایگاه ثابت و سیار هلال احمر استان اردبیل در تعطیلات نوروزی فعال است

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر اردبیل گفت: ۲۴ پایگاه ثابت، موقت و سیار در این استان به مسافران نوروزی خدمات‌رسانی می‌کنند که ۱۳ مورد از آنها ثابت و چهار پایگاه، موقت است.

حمید قویدل روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح اقدامات جمعیت هلال احمر استان در طرح نوروزی اظهار کرد: ۶ گشت سیار در جاده‌های استان حضور دارند تا در صورت بروز مشکل در خدمت هموطنان باشند و در مجموع ۱۵۰ نجاتگر آموزش‌دیده در جاده‌های استان فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر بر اساس وظیفه ذاتی پس از طرح امداد زمستانی ، بلافاصله طرح امداد نوروزی را از ۲۴ اسفندماه آغاز کرد و این طرح به طور مشترک با پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در استان اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: مسئولیت کارگروه امداد و نجات طرح نوروزی به جمعیت هلال احمر محول شده و در همین راستا جلسات هماهنگی با کارگروه‌های دیگر برگزار و آموزش‌های لازم به امدادگران ارائه، پایگاه‌ها و تجهیزات تکمیل و بازبینی شده و آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی هستیم.

او گفت: جمعیت هلال احمر استان اردبیل با آمبولانس‌ها و ۱۴ دستگاه خودروی کمک‌دار، ۱۸ دستگاه خودرو نجات در این طرح مشارکت می‌کند و با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال بارش برف، ۲ دستگاه خودرو مجهز برای این آب و هوا نیز آماده خدمات‌رسانی است و مشکل خاصی تاکنون گزارش نشده است.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان و جاذبه‌های گردشگرپذیر متنوع در شمال ایران واقع شده و از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی است ، این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha