۲۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۳۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85062159
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴.۵ میلیمتر بارش در زنجان ثبت شد

۲۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۳۴
کد خبر: 85062159
۱۴.۵ میلیمتر بارش در زنجان ثبت شد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: طی ۲۴ ساعته گذشته بیشترین میزان بارش در استان ۱۴.۵ میلیمتر بود که در ایستگاه فرودگاه زنجان ثبت شد.

حسین سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره ای، آسمان استان امروز صاف تا قسمتی ابری است و بارش‌های رگباری و رعد و برق همچنان در استان تداوم دارد.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه به تناوب تا اواخر وقت چهارشنبه ادامه دارد، اضافه کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه این سامانه تضعیف‌ می شود ولی بارش‌های محلی و پراکنده در برخی مناطق دور از انتظار نیست.

به گفته این کارشناس، طی این مدت بارش تگرگ و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها محتمل است همچنین دمای هوا در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه کاهش می‌یابد به همین دلیل در برخی نقاط استان بارش ها به‌صورت برف خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ارمغانخانه با دمای یک درجه و گیلوان طارم با ۲۱ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین ایستگاه های هواشناسی استان بود و دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان نیز در این مدت یک تا ۱۸ درجه بالای صفر بوده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha