فعالیت فروشگاه‌های غذایی مازندران در روزهای تعطیل/ دیار علویان آماده ورود به ماه رمضان

ساری- ایرنا- تمامی فروشگاه‌های مازندران برای تامین و توزیع اقلام اساسی و غذایی شهروندان در آستانه ماه مبارک رمضان در روزهای تعطیل عید باستانی نوروز باز و فعال خواهند بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران امروز دوشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد که واحدهای صنفی مرتبط با فروش اقلام غذایی شهروندان از امروز تا پایان ماه مبارک از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۲ به‌صورت یکسره فعال است.

در این اطلاعیه آمده که همچنین تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای در روزهای تعطیل فروردین ۱۴۰۲ به شهروندان خدمات‌ دهی خواهد داشت.

در این ارتباط مدیرکل پشتیبانی امور دام مازندران در شانزدهمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی مازندران گفت: امسال پنج‌هزار و ۶۰۰ تن گوشت مرغ و گوشت قرمز در استان توزیع شد که از این میزان یک هزار و ۶۹۰ تن مربوط به اسفندماه است.

رضا غلامی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت گوشت گرم در استان، نیاز به کنترل قیمت‌ها داریم و از طریق توزیع گوشت گرم گوسفندی با قیمت مناسب ۲۴۷ هزارتومان در حال کنترل بازار هستیم.

فعالیت فروشگاه‌های غذایی مازندران در روزهای تعطیل/ دیار علویان آماده ورود به ماه رمضان

وی تاکید کرد: مباشران از روز ۲ فروردین ۱۴۰۲ می‌توانند برای خرید و حمل گوشت قرمز گرم اقدام کنند.

مدیرکل پشتیبانی امور دام مازندران تصریح کرد: در استان مازندران هیچگونه مشکلی برای تامین اقلام اساسی ویژه عید باستانی نوروز و همچنین ماه مبارک رمضان وجود ندارد و کالاها به وفور در فروشگاه ها موجود است.

غلامی تصریح کرد: برای رصد بازار عرضه و تقاضای استان ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز بازرسان این سازمان در قالب گشت مشترک از تاریخ ۲۴ تا ۲۸ اسفند ماه از یک هزار و ۹۶۳ واحد صنفی و خدماتی در مازندران بازدید کرد که منجر به شناسایی ۱۳۶ واحد متخلف شده است.

فعالیت فروشگاه‌های غذایی مازندران در روزهای تعطیل/ دیار علویان آماده ورود به ماه رمضان

وی افزود: تمامی پرونده های تشکیل شده جهت رسیدگی و سیر قانونی به شعب تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

این مقام مسوول از عموم شهروندان مازندرانی تقاضا کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف اقتصادی اعم از گرانفروشی، درج نکردن قیمت، صدور نشدن فاکتور، احتکار، تقلب مراتب را به تلفن ۱۲۴ و یا سامانه www.۱۲۴.ir اعلام کنند.

براساس آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران، در سال جاری، ۶۰هزار و ۷۵۰ مورد پرونده گران‌فروشی، ۳۵هزار و ۴۰ مورد پرونده درج نشدن قیمت بر روی اجناس، ۱۲ هزار و ۸۹۰ مورد پرونده بهداشتی، چهار ‌هزار و ۵۰۰ پرونده عرضه خارج از شبکه، ۹۰۰ پرونده کم فروشی ویک هزار و ۱۰۰ مورد تقلب در کسب در بخش صنفی از سوی بازرسان اصناف استان تشکیل شد.

در استان مازندران ۴۵۰ هزار واحد صنفی فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha