۲۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۱۵
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85062349
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت به‌دنبال محرومیت‌زدایی کامل گلستان است

گنبدکاووس - ایرنا - مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری‌ گلستان گفت: همه نگاه دولت و مجموعه مدیران ارشد استان به تلاش برای رفع کمبودها و عقب ماندگی‌ها و محرومیت‌زدایی از بخش‌های گوناگون با استفاده از ظرفیت‌های موجود است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدکمال محب حسینی روز دوشنبه در جشنواره فرهنگ و توسعه روستا ویژه روستاهای بخش مرکزی گنبدکاووس که به صورت متمرکز در دهستان "آق آباد" شهرستان برگزار شد، گفت: گلستان بویژه درمناطق روستایی خود مزیت‌های اقتصادی زیادی دارد که اگر مورد توجه قرار گیرد علاوه بر کمک به رشد اقتصاد خانوار روستایی و افزایش درآمد آنها به توسعه اقتصاد استان هم کمک فراوانی خواهد کرد.

وی، معضل کمبود آب شرب در مناطق روستایی گلستان و گنبدکاووس را یکی از مشکلات این استان ذکر کرد و افزود: براساس توافقی که با قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) انجام شده علاوه بر رفع مشکل کم آبی ۴۳۲ روستای گلستان که از ابتدای امسال آغاز شد، در سال آینده معضل کم آبی ۴۶۰ روستای دیگر این استان شمالی هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

محب حسینی اضافه کرد: براثر جنگ اقتصادی و تحریم‌هایی که دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی علیه این نظام به راه انداختند، مشکلاتی را برای اقتصاد کشور و معیشت مردم ایجاد کرد و دولت را در تحقق اهداف و شعارهایی که به مردم داده بود، با مشکل روبرو کرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان ادامه داد: رییس جمهور و مجموعه مدیران آن در سطح ملی و استانی بابت عدم تحقق کامل شعارها، صادقانه از مردم بزرگوار و فهیم ایران عذرخواهی می‌کنند و همه تلاش خود را برای خدمت به مردم و رفع مشکلات آنها انجام خواهند داد.

وی افزود: با گشایش‌های اقتصادی که در حال انجام است و توافقاتی که با همسایگان داریم، درسال پیش رو بخش قابل توجهی از مشکلات رفع خواهد شد ضمن اینکه توجه به امیدآفرینی، انگیزه و نشاط در جامعه مورد اهتمام دولت و مجموعه سران قوا با تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب قرار دارد.

محب حسینی اضافه کرد: پیگیری برای اجرای کامل مصوبات سفر ۱۳ اسفند سال قبل رییس جمهور به گلستان و همراهی و همکاری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی امیدها را برای عبور غبار محرومیت از چهره این استان دوچندان کرده است.

دولت به‌دنبال محرومیت‌زدایی کامل گلستان است

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: دولت مردمی آیت الله رییسی در راستای شعار "ایران قوی" دلسوزانه کار و تلاش می‌کند تا مشکلات و کمبودهایی که مردم با آن مواجه‌اند، برطرف شود.

امان قلیچ شادمهر با تاکید برضرورت تبیین خدمات دولت به مردم افزود: در زمان شیوع کرونا بسیاری از مراکز درمانی سراسر استان گلستان با مشکل تجهیزات پزشکی مواجه بودند اما با تلاش دولت و نیکوکاران ۱۵۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی فقط وارد مراکز درمانی گنبدکاووس شد.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی مجتمع آموزش عالی سلامت گنبدکاووس که در سال آینده افزایش ظرفیت پذیرش و رشته تحصیلی خواهد داشت، تصویب ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل شبکه جمع آوری فاضلاب این شهر و مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای نوار مرزی این شهرستان بخشی از تلاش‌های دولت برای رفع محرومیت‌ها در گنبدکاووس است که باید به مردم گفته شود.

شادمهر ادامه داد: دولت و مجموعه کارگزاران و مدیران آن و نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را درک می‌کنند و همه تلاش خود را برای رفع آن بکار بسته‌اند.

همچنین فرماندار گنبدکاووس نیز در این مراسم با قدردانی از برگزاری جشنواره فرهنگ و توسعه روستا گفت که در سایه تلاش دولت و استاندار گلستان اتفاقات و تحولات خوبی اتفاق افتاده و یا در حال انجام است که چهار مگا پروژه "احیای خلیج گرگان، پتروشیمی گلستان، منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون و اجرای خط ریلی اینچه برون - گنبد - آزادشهر - شاهرود" از جمله این اقدامات و پیگیری ها است.

مهدی دهرویه افزود: در کنار تلاش‌های دولت و استاندار گلستان برای رفع کمبودها و محرومیت زدایی از استان و گنبدکاووس، در سفر امسال نائب رییس مجلس شورای اسلامی به این شهرستان نیز مصوبات خوبی برای رفع برخی مسائل و مشکلات روستاهای گنبدکاووس اتخاذ شد.

وی، توجه به اشتغال روستا محور و ایجاد امید و انگیزه در روستاییان را از راهبردهای دولت و استاندار گلستان در گنبدکاووس دانست و اضافه کرد: درسالی که گذشت ۲۴ ظرفیت در ۲۰ روستای این شهرستان شناسایی و مورد تسهیل قرار گرفت.

دهرویه ادامه داد: روستاهای گنبدکاووس در بخش‌های گوناگون مزیت های خوبی دارند که باید شناسایی و در راستای ایجاد اشتغال و درآمد برای مردم این مناطق مورد استفاده قرار گیرند.

به گزارش ایرنا، دراین جشنواره گروه های‌مختلف هنری از اقوام مختلف ساکن در گنبدکاووس به اجرای برنامه پرداختند.

شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha