۲۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۳۲
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85062360
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار گناباد: خستگی و خواب آلودگی عامل بیشتر تصادفات جاده ای در این شهرستان است

گناباد-ایرنا- فرماندار گناباد گفت: بیشترین سوانح در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می افتد و خستگی و خواب آلودگی عامل بیشتر تصادفهای جاده ای در گناباد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا نصیری روز دوشنبه در جلسه شورای راهبردی کاهش تصادفات شهرستان گناباد افزود: باید با نصب بنر و تابلو در طول محورهای مواصلاتی شهرستان گناباد و در فاصله کمی تا نقاط حادثه خیز آگاهی مسافران نوروزی را نسبت به این نقاط افزایش داد تا آنان با احتیاط بیشتر در رانندگی از وقوع سوانح جلوگیری کنند.

وی اظهار داشت: بیشترین سوانح در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می افتد و خستگی و خواب آلودگی عامل بیشتر تصادفهای جاده ای در گناباد است.

فرماندار گناباد ضمن تاکید بر لزوم استقرار ایستگاههای استقبال و پذیرایی از مسافران در مبادی ورودی این شهرستان گفت: با تبلیغات محیطی در فاصله کوتاه تا این ایستگاه بایستی مسافران را دعوت به توقت و استراحت کوتاه برای رفع خستگی در این مکانها کرد.

نصیری اضافه کرد: باید از همه ظرفیتهای موجود برای زیباسازی و گلکاری مناطق مختلف و از جمله محورهای مواصلاتی ورودی شهرستان گناباد و ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات به گردشگران داخلی و خارجی بهره گرفت.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناباد هم پیش از این گفته بود: ظرفیتهای لازم برای اسکان حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در روز طی تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۲ در این شهرستان فراهم شده است.

حمید رضا محمودی قوزدی افزود: ۶ سالن ورزشی و مدرسه هم برای اسکان اضطراری مسافران در مواقع بحرانی و حوادث غیر مترقبه احتمالی در نظر گرفته شده که در مواقع اضطراری ظرفیت پذیرش مسافران نوروزی در این شهرستان به افزون بر چهار هزار نفر افزایش می یابد.

وی ادامه داد: گناباد به عنوان شهرستان ورودی استان خراسان رضوی از استانهای جنوبی و مرکزی کشور و برخورداری از ۲۵۰ اثر و جاذبه تاریخی و گردشگری و ۲ ثبت جهانی شامل قنات قصبه و نظام زراعت زعفران مبتنی بر آبیاری قنات در فهرست آثار یونسکو و خوار و بار سازمان ملل متحد، چشم انتظار مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در نوروز سال ۱۴۰۲ است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha