۲۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۱۸
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85062433
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان جنوبی: هر فوتی تصادفات یک نمره منفی برای مدیران دارد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: برای هر مورد فوت سوانح رانندگی در جاده‌های استان، یک نمره منفی برای فرمانداران و مدیران مربوطه لحاظ خواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت در نشست مشترک شورای راهبری تصادفات و ستاد خدمات سفر استان اظهار داشت: وزیر کشور به تمامی استانداران کشور نامه‌ای ابلاغ کرده مبنی بر اینکه مسئولیت اصلی راهبری تصادفات و کاهش تلفات به عهده شخص استاندار است.

وی تاکید کرد: بر این اساس مسئولیت اصلی راهبری تصادفات و کاهش تلفات در شهرستان‌های استان خراسان جنوبی برعهده شخص فرمانداران است لذا نباید به سادگی از این موضوع گذشت.

استاندار خراسان جنوبی افزود: فرمانداران باید از همه ظرفیت شهرستان حوزه خودشان استفاده و هر کجا نقطه کوری وجود دارد را کنترل و مدیریت کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ موضوعی مهم‌تر از راهبری تصادفات ترافیکی و جلسه ستاد اجرایی و خدمات سفرهای نوروزی در استان نیست گفت: در مرکز کشور ارزیابی نسبت به استان‌ها انجام می‌شود که امیدواریم با تلاش و همکاری دستگاه‌های مربوطه استان خراسان جنوبی از آن سربلند بیرون آید.

قناعت ادامه داد: در استان خراسان جنوبی نیز استانداری ارزیابی نسبت به دستگاه‌های اجرایی استان و فرمانداران یازده‌گانه انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه طی سه روز گذشته ۱۷ درصد افزایش مسافرت‌ها در سطح کشور را داشته‌ایم، عنوان کرد: بیشترین خروجی از استان‌های تهران و البرز و بیشترین ورودی به استان های مازندران، مرکزی، گیلان و همدان بوده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه متاسفانه طی سه روز ابتدایی طرح نوروزی ۱۲۵ نفر در جاده‌های کشور جان خود را از دست داده‌اند، افزود: همچنین یک هزار و ۸۸۰ نفر در تصادفات جاده ای کشور مجروح شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه طی آمار ۱۰ ماهه سال جاری تعداد متوفیان‌ جاده‌ای در استان های ایلام، خراسان جنوبی و یزد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است، گفت: در طرح نوروزی امسال نیز بیشترین تعداد فوتی‌ها مربوط به استان‌های خراسان رضوی، تهران، فارس، کرمان و اصفهان بوده است.

قناعت تأکید کرد: تمامی دستگاه‌های مربوطه و فرمانداران باید به صورت جدی در نوروز ۱۴۰۲ پای کار باشند تا تعداد تلفات جاده‌ای استان به حداقل و صفر برسد.

وی با اشاره به عوامل اصلی حوادث در جاده‌های سطح کشور، عنوان کرد: نداشتن توانایی و کنترل خودرو بر اثر خستگی و خواب آلودگی، اصرار رانندگان به استمرار رانندگی بدون استراحت و توقف و سرعت غیرمجاز از اصلی‌ترین عوامل تصادفات اعلام شده است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: قطعا با ایجاد و راه‌اندازی استراحتگاه‌های موقت از جمله سیاه چادرهای هلال احمر بسیاری از حوادث قابل مدیریت است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مربوط به خدمات نوروزی گفت: سه جلسه با عنوان روشنایی معابر شهرستان‌های طبس، قاینات و درمیان، بازگشایی اماکن تاریخی و تصمیم‌گیری برای ۱۸ نقطه حادثه‌خیز استان برگزار می‌شود و انتظار داریم تمامی دستگاه‌های مرتبط پای کار بیایند و حتما نتیجه مطلوب ارائه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha