۲۹ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۵۰
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 85062546
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هدایت بار ترافیکی آزادراه قزوین رشت به مسیر بلوار ساحلی رودبار

رشت- ایرنا-  مجری پروژه آزادراهی هشت کیلومتر  باقی مانده آزادراه رشت- قزوین اظهار داشت : با بازسازی و آماده سازی مسیر فرعی بلوار ساحلی رودبار، بخشی از ترافیک مسیر رودبار به این مسیر هدایت شد.

میلاد دوستی دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسیر فرعی بلوار ساحلی رودبار که در گذشته توسط سیل تخریب شده بود، توسط پیمانکاران اجرای پروژه باقی مانده آزاد راه رشت- قزوین زیر مجموعه شرکت ساخت و توسعه راهها احیا و بازسازی و با هماهنگی فرمانداری رودبار به عنوان راه کمکی در این ایام ورود مسافران به استان به پلیس راه تحویل شده است.

به گزارش ایرنا، این مسیر یاد شده ربطی به احداث هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت- قزوین ندارد و مسیر جداگانه و فرعی است که صرفا توسط پیمانکاران اجرای پروژه باقی مانده آزادراه رشت- قزوین بازسازی و احیاء شده است.

پلیس راه گیلان امروز دوشنبه ( بیست و نهم اسفندماه) از این مسیر برای هدایت بخشی از ترافیک رودبار که به دلیل عدم تکمیل هشت کیلومتر از آزاد راه وجود دارد استفاده کرد.

شهرستان رودبار در ۶۷ کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع شده است.
دوستی همچنین در ادامه به روند پیشرفت فیزیکی هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت قزوین نیز اشاره و بیان کرد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این مسیر به بیش از ۸۵ درصد رسیده است.
وی ادامه داد: تا کنون بیش از ۹۵ درصد عملیات اجرایی ۶ پل پیش بینی شده در هشت کیلومتر آزاد راه رشت - قزوین تکمیل شده است.
دوستی تصریح کرد: همچنین تا کنون از چهار تونل شامل تونل‌های یک و دو تکمیل شده و تونل های سه و چهار به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده که از مجموع دو کیلومتر این تونل ها عملیات اجرایی، یک کیلومتر به پایان رسیده است.
مجری آزاد راهی هشت کیلومتر باقی مانده مسیر آزاد راه رشت- قزوین گفت: در برنامه داریم تا هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت- قزوین در هفته دولت سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.
به گزارش ایرنا احداث آزادراه رشت-قزوین با ۱۳۸ کیلومتر طول در سال ۸۳ کلید خورد و ۱۳۰ کیلومتر آن در همان دهه به بهره برداری رسید. با این حال طی یک دهه اخیر با بی توجهی مسئولان به نیاز توسعه حمل و نقل و وضعیت گردشگرپذیری استان این طرح عمرانی مهم با وجود پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی همچنان بر زمین ماند و آخرین پازل آن نیمه تمام رها شد.

آزادراه قزوین – رشت تنها محور ارتباطی کلان شهر تهران و استان‌های همجوار همچون قزوین و زنجان به گیلان است و شاهراه گردشگری این خطه از کنار دریای باستانی خزر محسوب می شود که به‌دلیل مسائل اجتماعی، وضعیت توپوگرافی و وجود رودخانه سفیدرود و همچنین یک دهه بی توجهی متولیان و مسئولان تاکنون به بهره برداری نرسیده است.
هم اینک با اراده دولت سیزدهم و تخصیص اعتبارات این پروژه شتاب گرفته است.

بیش از ۳۵۷ هزار دستگاه خودرو طی چند روز گذشته وارد گیلان شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha