۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۱۲
کد خبر: 85062805
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جزایر غربی هرمزگان توفانی شد

۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۱۲
کد خبر: 85062805
جزایر غربی هرمزگان توفانی شد

بندرعباس - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان از وزش بادهای شدید شمال غربی و مواج شدن جزایر غربی در کیش و لاوان این استان خبر داد.

بنابر گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از اداره کل هواشناسی هرمزگان، مرضیه سی‌سی‌پور افزود: از شب گذشته (شامگاه یکشنبه) به تدریج بیشتر مناطق دریایی استان تحت تاثیر بادهای نسبتا شدید شمال غربی - جنوب غربی قرار گرفته و دریا مواج شده است.

وی ادامه داد: در روز چهارشنبه (دوم فروردین) و پنجشنبه (سوم فروردین) همه مناطق دریایی استان مواج خواهد بود که سبب اختلال در ترددهای دریایی می‌شود.

سی‌سی‌پور یادآور شد: همچنین از روز بعدازظهر چهارشنبه در تنگه هرمز سرعت باد به بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

این کارشناس هواشناسی توصیه کرد: با توجه به ناایمن بودن شرایط ترددهای دریایی به ویژه در روز چهارشنبه بااجتناب از تردد شناورهای سبک و مسافربری، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی در بنادر و سواحل استان پیش بینی شود.

وی ادامه داد: با تاثیر یک موج بارشی به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب در پاره‌ای نقاط استان افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و رعد وبرق پیش بینی می‌شود.

به گفته سی‌سی‌پور از فردا (پنجشنبه) تاثیر این سامانه بارشی در مناطق شرقی استان است و به تدریج از ساعات بعدازظهر از شرق استان خارج می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: دراین مدت احتمال تقویت نقطه‌ای این سامانه در برخی نقاط غربی و شرقی استان به صورت وقوع تگرگ و تند باد لحظه‌ای دور از انتظار نیست.

سی سی پورافزود: طی ساعات صبح تا بعدازظهر دریای عمان با افزایش سرعت باد جنوب شرقی نسبتا مواج خواهد بود و در خلیج فارس از ساعات بعدازظهر وزش بادهای نسبتا شدید شمال غربی سبب مواج شدن جزایر غربی (کیش و لاوان) خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha