پایگاه فوریت‌های پزشکی مهاباد با پوشش ۴۰ هزار نفری راه‌اندازی شد

مهاباد - ایرنا - نهمین پایگاه فوریت‌های پزشکی (۱۱۵) در راستای توزیع عادلانه خدمات با پوشش ۴۰ هزار نفر در مهاباد در نخستین روز از سال جدید، تجهیز و راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد روز سه‌شنبه در افتتاح این پایگاه که با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان مهاباد برگزار شد، افزود: این پایگاه به عنوان چهارمین پایگاه شهری و نهمین پایگاه شهرستان در منطقه شرقی شهر مهاباد با مشارکت سپاه شهدا و با توجه به نیاز منطقه ایجاد شده است.

امید صادق امیری ادامه داد: با افتتاح این پایگاه جمعیت بیش از ۴۰ هزار نفری این منطقه از نعمت خدمات اولیه، فوریت‌های پزشکی و مراقبت‌های اوژانسی بهره مند خواهند شد.

وی اضافه کرد: این پایگاه جزء مرکز فوریت‌های پزشکی مجهز شهرستان است که دارای یک آمبولانس و ۹ پرسنل بوده و بیش از یک میلیارد تومان برای فعال شدن آن هزینه شده است.

پایگاه فوریت‌های پزشکی مهاباد با پوشش ۴۰ هزار نفری راه‌اندازی شد

صادق امیری یادآور شد: هدف از ایجاد پایگاه اورژانس شهری، کمک به مصدومان حوادث مختلف و انتقال سریع آنان به مراکز درمانی در کمترین زمان ممکن است.

وی تاکید کرد: مهاباد دارای چهار پایگاه شهری است البته پایگاه‌های ۲ و سه شهری در کنار هم هستند ولی در مواقع ضروری نسبت به انتقال و توزیع مناسب خدمات درمانی اقدام می‌کنند.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای یک بیمارستان، ۶۷ خانه بهداشت روستایی، ۱۸ مرکز سلامت روستایی و شهری، ۱۱ پایگاه سلامت و بیش از ۲۰۰ مطب خصوصی دارای پروانه فعالیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha