۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۰۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85062998
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجان دومین مرکز سرد استان کشور ثبت شد

۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۰۰
کد خبر: 85062998
زنجان دومین مرکز سرد استان کشور ثبت شد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته با دمای یک درجه بالای صفر به عنوان دومین مرکز استان کشور ثبت شد و طبق پیش بینی ها هم استانی ها همچنان با کاهش دما مواجه خواهند شد.

مرتضی قدیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان امروز/سه شنبه/ استان به‌تدریج ابری خواهد بود که گاهی با رگبار باران و رعدوبرق همراه می شود.

وی اضافه کرد: فعالیت این سامانه به تناوب تا اواخر وقت چهارشنبه ادامه می یابد و طی روزهای پنجشنبه و جمعه تضعیف‌ خواهد شد اما احتمال بارش‌های محلی و پراکنده در برخی مناطق دور از انتظار نیست.

این مسوول ادامه داد: از بعدازظهر شنبه به‌تدریج شاهد ورود سامانه جدید به منطقه خواهیم بود که طی این مدت بارش تگرگ و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها محتمل است.

قدیمی افزود: دمای هوا نیز در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه کاهش می‌یابد، به همین دلیل در برخی مناطق (به ویژه ارتفاعات) استان بارش به‌صورت برف خواهد بود.

وی یادآور شد: سرعت وزش باد نیز طی امروز و فردا به نسبت شدید و شدید افزایش پیدا می‌کند که می‌تواند ارتفاعات و در مناطق بادگیر موجب کولاک برف و کاهش دید افقی شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان خاطر نشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته چورزق با دمای ۲۲ درجه و دانشگاه زنجان با حدود یک درجه بالای صفر به ترتیب گرمترین و سردترین ایستگاههای هواشناسی استان بود.

به گفته وی، دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان در مدت یاد شده بین ۱۴ و یک درجه بالای صفر بوده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha