ظرفیت های مغفول مانده بخش دودانگه ساری احیا می شود

ساری - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با اشاره به این که بخش دودانگه ساری دارای ظرفیت های متعدد در انواع بخش ها است گفت:‌ با به کار گرفتن و احیای این منابع مغفول مانده می توان مسیر توسعه این بخش را هموار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا علیخانی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای اداری بخش دودانگه ساری که با حضور استاندار مازندران برگزار شد افزود:‌ بخش دو دانگه ساری باوجود ظرفیت های بالایی که در عرصه کشاورزی، صنعتی و گردشگری دارد در زمینه های اقتصادی و عمرانی عقب مانده است.

وی عمده مشکلات این بخش را در زمینه های آب شرب و کشاورزی، فعالیت های تولیدی و طرح های روستایی دانست و ادامه داد :‌منشا مشکلات آب شرب ‌و کشاورزی که ناشی از کمبود منابع آب است و رفع آ" مستلزم برنامه ریزی راهبردی و مدل مبتنی بر فناوری است.

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت : کشاوررزی این بخش علی رغم پتانسیل های بالایی که دارد بدرستی از آن بهره وری نمی شود.

وی افزود : این مساله به نبود مدیریت آب و نبود برنامه ریزی کشاورزی مبتنی بر مشارکت بر می گردد.

علیخانی ادامه داد: ظرفیت های و پتانسیل های کشاورزی این منطقه می بایست شناسایی شود تا ضمن برنامه ریزی برای بازاریابی محصولات کشاورزی منطقه، زیر ساخت حمل و نقل آن نیز فراهم شود.

وی گفت : ظرفیت های گردشگری در این منطقه زیاد است ‌ و برنامه ریزی برای استفاده بهینه از آن باید انجام شود.

علیخانی افزود : در خصوصی طرح های هادی با دو مشکل محدوده این طرح مواجه است که اهالی نارضایتی از محدودیت ها در کاربری دارند.

وی ادامه داد : در اجرای طرح های هادی و پیاده سازی طبق قانون مستنلزم مشارکت روستاییان است ولی در این منطقه بدلیل درآمد پایین امکان مشارکت پایین است و باید کمک لازم شود تا بخشی از این هزینه ها را دولت بدهد.

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت : وجود نقاط رانشی قابل توجه در این بخش است که برای تثبیت و حل آن اقدامات لازم صورت بگیرد.

ظرفیت های مغفول مانده بخش دودانگه ساری احیا می شود

فرماندار شهرستان ساری با اشاره به اینکه سال گذشته طرح های خوبی در این شهرستان اجرا شده است گفت:‌ ۵۰۰ طرح عمرانی در این شهرستان به بهره برداری رسید.

محمدعلی نوبخت بخش افزود : بخش دو دانگه در ۶۵ کیلومتری جنوب شهر ساری است دارای ۵۸ راستا و دودهستان و یک شهر است.

وی ادامه داد : این بخش حدود هشت هزار نفر جمعیت و ۹ هزار اراضی کشاورزی دارد.

فرماندار ساری گفت :در حوزه گردشگری، صنعت و کشاورزی و توسعه گل محمدی فرصت خوبی در این بخش وجود دارد که شکوفایب آنها برای استان مازندران و شهرستان ساری اتفاقات خوبی رقم می زند.

وی افزود: پارسال ۱۴ میلیارد تومان اعتبار شورای برنامه ریزی شهرستان ساری برای اجرای ۳۰طرح در این بخش مصوب شده است.

نوبخت با اشاره به اینکه مدیریت انقلابی با حضور در مناطق مختلف محقق می شود، گفت:‌ حضور استاندار و مدیران کل دستگاه های اجرایی مازندران در مناطق استان نشان دهنده این روحیه مدیریتی در مسوولان استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha