جاده‌های خراسان رضوی بارانی و لغزنده است

مشهد-ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بارشهای پراکنده باران در برخی شهرستانهای استان موجب لغزندگی سطح جاده ها در این مناطق شده است.

جعفر شهامت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون بارش پراکنده باران در شهرستانهای تربت حیدریه، تربت جام، باخرز، رشتخوار، بردسکن،فریمان، قوچان،سبزوار، مه ولات، خواف، بجستان و جغتای خراسان رضوی موجب لغزندگی سطح جاده ها در این مناطق شده است.

وی ترافیک در جاده های استان خراسان رضوی از دیشب تا صبح امروز را عادی و روان توصیف و بیان کرد: علاوه بر بارشهای یاد شده پدیده خاص جوی یا ترافیکی در طول راه های این استان گزارش نشده است.

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی پیرامون وقوع بارشهای رگباری، بارش تگرگ منجر به آبگرفتگی و سیلاب و رواناب در مناطق مستعد این استان هشدار نارنجی صادر کرد.

بر این اساس فعالیت سامانه بارشی جدید که از دیروز به صورت متناوب در استان آغاز شده، در روزهای جمعه و شنبه پیش رو بیشترین فعالیت بارشی را خراسان رضوی خواهد داشت.

این استان با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

طبق برآوردهای صورت گرفته طی نوروز ۱۴۰۲ حدود ۱۰ میلیون زائر و مسافر به خراسان رضوی عزیمت می کنند که سفر حدود ۹۰ درصد از طریق ناوگان اتوبوس بین شهری و یا خودروهای شخصی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha