گردنه‌های خراسان شمالی مه‌آلود و لغزنده است

۲ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۲۴
کد خبر: 85063428
گردنه‌های خراسان شمالی مه‌آلود و لغزنده است

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: مه غلیظ در گردنه‌های استان سبب لغزندگی سطح جاده و کند شدن تردد خودروها شده است از این رو رانندگان با احتیاط برانند.

محمد مشتری روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون رانندگان عبوری از گردنه امین الله در مسیر بجنورد-آشخانه و گردنه جوزک با مه و کاهش دید افقی روبه رو هستند.

وی خاطرنشان کرد: در محور بجنورد – جنگل گلستان، بجنورد – اسفراین و شیروان- فاروج بارش پراکنده باران گزارش شده است.

مشتری گفت: با توجه به هشدار هواشناسی، از مردم انتظار می رود از سفرهای غیرضرور اجتناب کنند و از طریق سامانه برخط ۱۴۱ از آخرین وضعیت تردد در محورها مطلع شوند.

افزایش تردد نوروزی در جاده های استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از افزایش ۱۹ درصدی ترافیک جاده ای استان در روزهای ۲۴ تا ۲۸ اسفند نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

مشتری با بیان این که طرح نوروزی از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه جاری ادامه دارد، گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی، تردد بیش از یک میلیون و ۷۸۵ هزار وسیله نقلیه در محورهای خراسان شمالی به ثبت رسیده است.

وی افزود: در این بازه زمانی بیش از ۱۷۴ هزار وسیله نقلیه وارد استان شده اند که در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد افزایش تردد را نشان می دهد.

وی اظهار کرد: همچنین بیش از ۱۵۷ هزار وسیله نقلیه از محورهای خراسان شمالی خارج شده اند که حاکی از افزایش ۲۷ درصدی تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی افزود: در این مدت، قوچان - فاروج و بالعکس، پرترددترین محور و جنگل گلستان - چمن بید (چشمه خان)، پرترافیک ترین و صفی آباد - گراتی و بالعکس کم ترددترین محور استان به ثبت رسید.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha